واشینگتن اگزمینر در گزارشی نوشت: قانونگذاران آمریکا به دنبال سنگ اندازی در روند لغو تحریم های ایران هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن اگزمینر در گزارشی مدعی شد: پس از توافق هسته ای و لغو تحریم های بین المللی در ماه های آینده، ایران به چند میلیارد دلار ثروت بادآورده دست میابد. به همین دلیل، جمهوری خواهان کنگره همچنان به دنبال راهی برای جلوگیری از وقوع این اتفاق نافرجام هستند.

به ادعای این وبسایت، اقدامات مقامات ایران در روزهای اخیر نگرانی هایی را بوجود آورده است که تهران پس از لغو تحریم ها و دستیابی به دارایی های بلوکه شده اش، بندهای توافق هسته ای حاصل شده با قدرتهای جهانی را اجرا نکند. برخی منتقدان معتقدند این اشتباه دولت اوباما بوده است که نتوانسته رفتارهای تهدید آمیز ایران را مهار کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد هیچ نشانه ای از فعالیت هسته ای مشکوک ایران پس از سال 2009 وجود ندارد. اعلام و تأیید این خبر، راه را برای لغو تحریم های ایران باز کرده است. به همین دلیل، قانونگذاران آمریکا از این بابت به شدت خشمگین شده اند.

"مایک پمپئو،" نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا مدعی شد: گزارش آژانس، در خصوص برنامه هسته ای ایران نشان می دهد این کشور درباره ساخت سلاح های هسته ای دروغ گفته است.

به نوشته واشینگتن اگزمینر، مقامات دولتی اعلام کردند گزارش آژانس راه را برای لغو تحریم های ایران باز کرده است؛ اما قانونگذاران آمریکا به دنبال انجام اقداماتی هستند تا مانع از این مسئله شوند. مشخص نیست قانونگذاران آمریکا تا چه حد در انجام چنین اقدامی موفق باشند؛ زیرا تلاشهای گذشته آنها از جانب موافقان کاخ سفید و دموکرات ها با شکست روبرو شد.

ایران و کشورهای 1+5 تیر ماه در خصوص برنامه هسته ای ایران به جمع بندی نهایی دست یافتند. بر اساس این توافق، تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران به تدریج لغو خواهند شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار