سخنگوی کاخ سفید مدعی شد توانایی دولت آمریکا در تامین امنیت این کشور بیشتر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت آمریکا، سخنگوی کاخ سفید گفت توانایی دولت آمریکا در تامین امنیت این کشور در مقایسه با روزی که اوباما رئیس جمهور شده بود، بیشتر شده است.

جاش ارنست در ادامه نشست خبری خود در کاخ سفید در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا توانایی دولت اوباما در محافظت از آمریکا در مقایسه با روزی که رئیس جمهورشده بود بهتر شده است یا خیر گفت: ما قطعا بر این باوریم که توانایی دولت بیشتر شده است.

وی مدعی شد: دلایل زیادی برای این قطعیت وجود دارد. من نمی خواهم یک فهرست جامع و کامل را در اختیار شما قرار دهم اما چند نکته ای را بیان می کنم. نخستین دلیل این است که آمریکا موفق شده است نوعی از ائتلاف بین المللی را برای تضعیف و در نهایت نابود کردن داعش ایجاد کند.

این ائتلاف تضمین می کند که آمریکا در این جنگ تنها نیست. ما از حمایت قوی جامعه بین المللی در تلاش های جاری خود، برخوردار هستیم. البته که آمریکا رهبر این تلاش است و تعهد اساسی در این خصوص دارد اما این کار را به تنهایی نمی کند. در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما تعهدی بی سابقه در تشدید امنیت مرزی آمریکا وجود داشته است. هم نیروی انسانی و هم فناوری جدید برای تامین امنیت مرزهای آمریکا مستقرشدند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حمله به سفارت اسپانیا در کابل گفت: ما قطعا این گونه فعالیت تروریستی خشن را محکوم می کنیم. پرسنل آمریکایی مسئول کمک به افغان ها در واکنش به این حمله بوده اند. این حمله باعث افزایش نگرانی های امنیتی می شود که ما در سراسر افغانستان داریم. ما همچنان به تعهدی که دولت افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور برای جلوگیری از چنین خشونت هایی ، از خود نشان می دهند اعتماد داریم.

جاش ارنست در ادامه برخی برنامه های کاخ سفید را اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به پنتاگون خواهد رفت تا ریاست جلسه ی امنیت ملی درباره کارزار ضد داعش را برعهده گیرد و جدید ترین گزارش تیم امنیت ملی دولت خود را درباره کارزار با داعش دریافت کند.
رئیس جمهور آمریکا پس از این دیدار در سالن کنفرانس ، پنتاگون سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار