سفیر آمریکا در بغداد گفت،هیچگونه هماهنگی میان دولت آمریکا و دولت ترکیه درخصوص ورود نیروهای ارتش ترکیه به خاک عراق صورت نگرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی «العراقیه»، «استیوارت جونز،»  اظهار داشت هیچگونه هماهنگی میان دولت آمریکا و دولت ترکیه درخصوص ورود نیروهای ارتش ترکیه به خاک عراق صورت نگرفته است. وی همچنین بر اهمیت احترام به حاکمیت ملی عراق از سوی ترکیه تأکید کرد.

جونز در ادامه افزود: «مقامات آمریکایی از همان ابتدا با مقامات ترکیه و عراق برای ایجاد راه حل برای مشکل بوجود آمده گفتگو کردند. "برت مک گورک،" فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی جنگ با داعش، ششم دسامبر (15 آذزماه)، اعلام کرد باید احترام به حاکمیت ملی عراق در راه حل های مطرح شده جدی گرفته شود. همچنین "جو بایدن،" معاون اوباما و "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در شورای امنیت، بر احترام به حاکمیت ملی عراق در این مسئله تأکید کردند.»

استیوارت جونز در ادامه گفت: هیچ هماهنگی میان دولت‌های آمریکا و ترکیه درخصوص ورود نیروهای ارتش ترکیه به خاک عراق انجام نشده است و این اقدام بخشی از اقدامات نیروهای ائتلاف بین المللی جنگ با داعش نیست و حتی حضور نیروهای ترکیه به علت اهداف آموزشی در موصل با همکاری یا موافقت ائتلاف نبوده است.

سفیر آمریکا در بغداد گفت: ما تلاش داریم راه حلی دیپلماتیک برای این مشکله جستجو کنیم تا راه حل قابل قبول به اجرا گذاشته شود.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار