پارلمان آلمان مخالفت خود را با تصمیم ناتو برای اعزام هواپیما به ترکیه و استقرار نیروهای آلمانی در این کشور، اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان پارلمان آلمان به طور علنی نارضایتی خود را از تصمیم ناتو برای اعزام هواپیما به ترکیه به عنوان بخشی از مأموریت هوایی ناتو در این کشور، اعلام کردند. اعضای پارلمان آلمان همچنین اظهار داشتند دولت برلین باید پیش از موافقت با تصمیم ناتو و استقرار نیروهای این کشور در ترکیه، با پارلمان مشورت می‌کرد.  

انتقال هواپیماهای شناسایی ناتو به ترکیه برای کمک به دفاع هوایی و حفاظت از مرزهای این کشور انجام خواهد شد. وزارت دفاع آلمان اعلام کرده است که این ماموریت ماهیتی اطلاعاتی دارد و برای اقدامات جنگی نخواهد بود. با این حال نمایندگان پارلمان آلمان تأکید کردند که دولت برلین باید با پارلمان پیش از اتخاذ چنین تصمیمی مشورت می کرد. «توبیاس لیندنر،» عضو پارلمان آلمان از حزب سبز این کشور، گفت: دولت آلمان باید فوراً پارلمان را در جریان جزئیات این استقرار قرار دهد.

پیش از این گزارش شده بود که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تقویت حریم هوایی ترکیه، هواپیماهای آواکس خود را از آلمان به ترکیه انتقال می دهد. وزارت دفاع این کشور اعلام کرده است که هواپیماهای «آواکس» مستقر در پایگاه نظامی «گایلِن کرشِن» واقع در غرب آلمان به زودی به شهر «قونیه» ترکیه انتقال خواهند یافت.

وزارت دفاع آلمان در نامه ای به کمیسیون های تخصصی پارلمان آلمان، تأکید کرد: تصمیم انتقال هواپیماهای آواکس پیرو مصوبه 18 دسامبر این سازمان مبنی بر تقویت حفاظت از حریم هوایی ترکیه و نیز تشدید حضور نیروهای دریایی کشورهای غربی در دریای مدیترانه اتخاذ شده است.
در نامه ارسالی وزارت خارجه آلمان به پارلمان این کشور، تاکید شده است مأموریت جدید هواپیماهای آواکس در ارتباط با مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه نمی باشد.
خبرگزاری آلمان در عین حال تأکید کرده است به گفته وزارت دفاع آلمان هنوز تاریخ انتقال هواپیماهای آواکس مشخص نشده است.

به گفته یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان، وظیفه اجرایی کردن عملیات ارسال هواپیماهای آواکس برعهده ناتو می باشد. هواپیماهای آواکس مستقر در آلمان معمولاً شانزده خدمه دارند که یک سوم آنها سربازان آلمانی هستند.

ناظران سیاسی در برلین معتقد هستند که تصمیم ناتو مبنی بر انتقال این هواپیماها به ترکیه در ارتباط با تنش میان روسیه و ترکیه و سرنگون شدن یکی از جنگنده‌های روسی در منطقه مرزی سوریه و ترکیه می باشد.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار