کاخ سفید از توافق آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن برای واکنش به ادعای کره‌شمالی مبنی بر آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب هیدروژنی خبر داده است.

توافق آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن برای واکنش سخت به کره‌شمالی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس‌تی‌وی، بنابر اعلام کاخ سفید، "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا، برای تدارک واکنش به «رفتار غیرمسئولانه اخیر کره شمالی» با پارک گئون-های رئیس‌جمهور کره جنوبی و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن مذاکره کرده است.

هان مینکو، وزیر دفاع کره جنوبی، گفت سئول درصدد اتخاذ مجموعه‌ای از اقدامات تنبیهی درقبال همسایه شمالی خود است.

کره جنوبی پخش پیام‌های تبلیغاتی از طریق نصب بلندگو در  مرز دو کره را از سر گرفته است. سئول پیشتر در پی توافق ماه اوت با پیونگ یانگ در راستای تعدیل تنش‌ها فعالیت بلندگوهای تبلیغاتی خود را متوقف کرده بود.

روزنامه تایمز ژاپن به نقل از یک مقام ارشد توکیو گزارش داد کره شمالی مسلح به یک سلاح هسته‌ای جدید «بزرگترین تهدید» برای ژاپن به شمار می‌رود.

مقام ژاپنی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با نشریه مزبورافزود: «[رفتار] کره شمالی اکنون بسیار غیر قابل پیش‌بینی است و این هولناک است.»

این در حالی است که کاخ سفید چهارشنبه ادعای پیونگ یانگ را در خصوص آزمایش موفقیت‌آمیز بمب هیدروژنی مورد تردید قرار داد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: «بررسی‌های اولیه‎ای که انجام شده با ادعای کره شمالی درباره آزمایش موفقیت‌آمیز بمب هیدروژنی تطبیق نمی‌کند.»

نگرانی‌ها از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی پس از کشف فعل و انفعالات زمین لرزه‌ای در این کشور بروز کرد، که طول موج آن کوچکتر از انفجار یک بمب هسته‌ای واقعی بود.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار