برگزیدگان جایزه جهانی کتاب سال، در قالب لیست نهایی این جشنواره در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

محسن جوادی، دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: داوری‌های جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به اتمام رسیده‌اند و لیست نهایی برگزیدگان این جایزه در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: جایزه جهانی کتاب سال، فقط به ارزیابی کتاب‌های ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی می‌پردازد و ما در دوره اخیر شاهد ارائه آثار خوبی در حوزه فولکلور ادبیات ایران بوده‌ایم و در این حوزه یک اثر منتخب داشتیم.

دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در خصوص کیفیت آثار ارائه شده به دبیرخانه این جایزه اظهار داشت: آثار ارسالی به دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران کیفیت خوبی داشتند و در برخی مواقع امتیازشان به انداز‌ه‌ای شبیه هم بود که انتخاب آثار را دشوار می‌کرد.

جوادی ادامه داد: ما تلاش کردیم که همه کتاب‌های منتشر شده در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را به دست بیاوریم و ارزیابی کنیم. البته برخلاف دوره‌های گذشته که دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال اقدام به خرید این آثار می‌کرد، شاهد همکاری گسترده ناشران و نویسندگان بودیم؛ زیرا هم‌اکنون این جایزه تبدیل به برندی شده که بیش از یک دهم آثار از طریق همکاری چشمگیر نویسندگان و ناشران به دست ما می‌رسد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار