سخنگوی وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه میزان پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت کاهش یافته است، از اعلام گزارش حساب ملی سلامت در آینده نزدیک خبر داد.

حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حساب ملی سلامت گفت: اقدامات اولیه حساب ملی سلامت در سال 92 انجام شد. با مطالعاتی که درباره هزینه خانوارها در حوزه سلامت داشته‌ایم و قراردادی که با مرکز آمار برای ارائه گزارش از وضعیت هزینه خانوارها در حوزه سلامت و بانک مرکزی نیز گزارشی از هزینه خانوار شهری و تورم در حوزه سلامت داریم. علاوه بر این حساب‌های ملی سلامت را در دست اقدام داریم که کمی زمان بر است.

وی در خصوص نتایج ارزیابی‌هایی که به کمک مرکز آمار و بانک مرکزی انجام شده است‌، عنوان کرد: با توجه به ارزیابی‌هایی که داشتیم میزان پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت در بخش‌های بستری و سرپایی کاهش قابل توجهی داشته است. 

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن بین این که برنامه‌هایی برای کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت در دست اقدام است؛ خاطر نشان کرد: میزان پرداخت از جیب مردم به تفکیک بخش‌های مختلف در حوزه سلامت مشخص و اعلام می‌شود، همچنین برنامه‌هایی برای کاهش این مقادیر در نظر داریم که امیدواریم بتوانیم شاهد کاهش بیشتر میزان پرداخت از جیب مردم باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار