نخستین همایش نقش بانوان کارآفرین درفناوری و توسعه پایدارامروز در سالن همایش های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعنی و فناوری و با حضور 100بانوی کارآفرین از سراسر استان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،در این مراسم مدیر کل در اموربانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: این همایش با رویکرد جدید و نگاه نو با مشارکت پارک علم و فناوری برگزارشد.

دکتر فاطمه السادات حسینی بااشاره به اینکه ما در عصر ارتباطات، فناوری و تکنولوژی هستیم افزود: بنابراین بانوان کارآفرین باید با این سه اصل ارتباط پیدا کنند.

وی هدف را حساس سازی و موج سازی در مورد این سه اصل و پیوندی آنهابا موضوع کارآفرینی دانست و خاطر نشان کرد :کشور باید به تمام سرمایه های خود به ویژه بانوان که نیمی از سرمایه کشور را تشکیل می دهند توجه کند که اگر این امر محقق نشود جامعه دچار آسیب می شود.

وی تصریح کرد:برای رسیدن به یک توسعه پایدار و تحول در حوزه کارآفرینی باید نگاه نو و علمی داشته باشیم .

مدیر کل در اموربانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: اساتید و فرهیختگان باید به توسعه کارآفرینیتوجه داشته باشندو توانایی های بالقوه افراد را شناسایی ، رشد و هدایت کنند و آنها را به بالفعل برسانند.

حسینی با اشاره به بیان کارآفرینی در آموزه های دینی افزود: این موضوع یک پیشینه تاریخی و اسلامی دارد و مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان در اسلام مورد توجه قرار گرفته است .

همچنین در این همایش رییس پارک علم و فناوری استان کرمان و دبیر اجرایی این همایش هم گفت : کارآفرینی این افراد در زمینه های مختلف دامپروری ،کشاورزی ،صنایع دستی ،صنعت و معدن ،تکنولوژی فناوری ،بازرگانی ،تولید بسته بندی گیاهان دارویی و تولید عرقیات و ترشیجات بوده است .

دکتر عباس قوام افزود : تنها یک در صد از جمعیت خلاق ،عملگرا و ایده پرداز هستند که یک چهارم کسب و کارهای جهان در تملک بانوان است.

وی کمک به فرآیند تجاری سازی فناوریهای توسعه یافته برای شرکت های مستقر در پارک با هدف تبدیل آنها به محصول و فرآیندهای صنعتی قابل عرضه به بازار را از برنامه های کلان پارک علم و فناوری استان کرمان اعلام کرد .

وی توانمند سازی دانش آموختگان به منظور ورود به فضای کسب و کار ، هم افزایی علم و ثروت ، تجاری سازی علم و دانش ، تجاری سازی یافته های پژوهشی و تحقیقاتی ، جذب و تبدیل ایده ها به محصول و مشاغل پایدار و ارتقاء فرهنگ عمومی کارآفرینی را از اهداف شرکت دانش بنیان عنوان کرد.

در پایان این همایش از 19بانوی کارآفرین برتر استان تجلیل شد.

همچنین از کتاب های ستاره و زخم آوار نوشته اختر روانبخش و پته دوزی و کاربردهای آن نوشته فاطمه سیدی رونمایی شد.

یادآور می شوم در حاشیه این همایش یک روزه 4کارگاه آموزشی با موضوعات کسب و کار مبتنی بر فناوری ،نقش بانوان کارآفرین در توسعه اقتصاد مقاومتی و نقش مدیریت بانوان در توسعه پایدار و بررسی چالش ها و راهکارها در حوزه کارآفرینی بانوان برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار