رئیس مرکز مطالعات راهبردی دفاعی گفت:درمقابل هرگونه حمله سایبری دشمن آمادگی بالایی داریم و تاکنون دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشته ایم.

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با  خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: درمقابل هرگونه حمله سایبری دشمن از آمادگی بالایی برخورداریم وخوشبختانه در مقابل حملاتی که تا کنون متوجه ما شده توانستیم دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذاریم.

خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با یک رویکرد علمی و با اتکا به دانشمندان خوش فکر خود توانسته قدرتمندانه در این حوزه سخن بگوید و با بومی سازی این فناوری چه در بعد نرم افزاری مانند جویشگرها و برنامه های رایانه ای و هم درزمینه سخت افزار گام های خوبی را بردارد.

وی به اهمیت بالای قدرت سایبری کشورها اشاره کرد و ادامه داد: امروز در کنار توانایی های اقتصادی، فرهنگی و نظامی، قدرت سایبری هم یکی از مؤلفه های مهم قدرت کشورها به حساب می آید و ما نیز با همین نگاه به این عرصه می نگریم. این حوزه دارای فرصت ها و دستاوردهای مهمی است اما در کنار آن تهدیدات و آسیب هایی را هم در خود دارد.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار