نخست وزیر انگلیس بر لزوم حضور کشورش در اتحادیه اروپا و همگرایی غرب با توجه به چالش های جدی پیش رو، تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس عصر روز دوشنبه در سخنانی در نشست مجلس عوام ضمن دفاع از حضور کشورش در اتحادیه اروپا و ضرورت همگرایی غرب با توجه به چالش های جدی که با آن موجه است، گفت: انگلیس با حضور در اتحادیه اروپا اصلاح شده امن تر و قوی تر خواهد بود.

وی در جریان این نشست که بیش از 2 ساعت ونیم به طول کشید، در دفاع از همگرایی غرب گفت: چالش هایی که امروز غرب با آنها مواجه است تهدیدات جدی هستند از تجاوز پوتین به شرق اروپا گرفته تا افراط گرایی اسلامی در جنوب.

نخست وزیر انگلیس افزود: به عقیده من این زمان خوبی برای ایجاد شکاف در غرب نیست. وقتی که شیوه زندگی، ارزش ها و آزادی ما به چالش کشیده می شود، این زمان، وقت تقویت اعضا است.

وی همچنین ضمن اشاره به جزییات توافقش با رهبران اروپایی در نشست بروکسل گفت: من در طی 9 ماه گذشته با تمامی مقامات و رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا درخصوص ضرورت اصلاحات در چهار حوزه به گفت وگو پرداختم.

کامرون این چهار حوزه را شامل تغییر در برخی از قوانین اتحادیۀ اروپا از جمله قوانین مهاجرت و نیز سیستم پرداخت به کارگران مهاجر اروپایی، توقف در روند ادغام سیاسی کشورهای اروپایی، دادن قدرت بیشتر به پارلمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای رد مصوبات و قوانین نهادهای اروپایی و به رسمیت شناختن واحد پولی پوند در کنار یورو دانست.

نخست وزیر انگلیس ضمن دفاع از توافق صورت گرفته در بروکسل در مورد ماندن مشروط در اتحادیه اروپا موسوم به «وضعیت ویژه» گفت: «وضعیت ویژه به معنای آن است که انگلیس از هر دو فضا بهترین بهره را می برد.

ما از سویی در اروپایی هستیم که به نفع ما کار می کند و به عنوان سکاندار بزرگترین بازار متحد جهان، تصمیماتش شامل ما نیز می شود و تدابیر آن همسو با امنیت مردم ماست.

اما از سوی دیگر در اروپایی که به نفع ما کار نمی کند نیستیم، در منطقه یورو و کمک های مالی آن به دیگران نیستیم، در محدوده رفت و آمد بدون گذرنامه یعنی شنگن هم نیستیم، بنابراین به عنوان بخشی از یک اتحادیه منسجم تر، به طور قانونی و دائمی تحت حمایت هستیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار