همزمان با سراسر کشور، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۷ اسفند، در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سراسر کشور، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۷ اسفند، در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

۷۱۰ شعبه اخذ رأی شامل ۵۰۳ شعبه ثابت و ۲۰۷ شعبه سیار، در ۳۹۰ پایگاه شهری و ۴۲۰ پایگاه روستایی، برای جمع‌آوری آرای مردم استان چهارمحال و بختیاری در این دوره از انتخابات پیش بینی شده است.

در استان چهارمحال و بختیاری، ۶۶۴ هزار و ۲۹ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات امروز هستند که ۴۹ هزار و ۹۷۳ نفر از این تعداد را رأی اولی ها تشکیل می دهند.

طبق قانون، متولدین قبل از ۷ اسفند ۱۳۷۶، یعنی افرادی که سن آنها تا امروز (۷ اسفند ۹۴) به ۱۸ سال می رسد، مجاز به شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می باشند.
 
همچنین ۱۱ هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری این انتخابات، با شعبه‌های اخذ رای در مدارس، مساجد و ... چهارمحال و بختیاری همکاری دارند.

گفتنی است: استان چهارمحال و بختیاری با ۹ شهرستان و ۸۹۵ هزار و ۲۶۳ نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۴ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است. 

این استان با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع مساحت، معادل یک درصد از کل مساحت ایران، بیست و دومین استان کشور از نظر وسعت به شمار می رود. 

در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در مجموع ۱۶ داوطلب در چهارمحال و بختیاری نام نویسی کردند که در نهایت ۳ نفر از این داوطلبان تأیید صلاحیت شدند و در عرصه رقابت حضور دارند، ۳ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۰ داوطلب رد شد. 

از مجموع ۱۴۶ داوطلب ثبت نامی مجلس دهم در استان چهارمحال و بختیاری نیز، ۷۷ نفر تأیید صلاحیت شدند و یک داوطلب نیز از حوزه های انتخابیه خارج از استان، به چهارمحال و بختیاری منتقل شد، که ۳۰ نفر از آنان انصراف داده اند، ۲۶ نفر هم در مراحل قبل انصراف دادند و ۴۳ داوطلب نیز رد صلاحیت شدند.

بر این اساس، در مجموع ۵۶ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در این استان، انصراف خود را اعلام کردند و ۴۸ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار