مردم سوئیس در همه پرسی که در این کشور برگزار شد، با تشدید قوانین علیه مهاجرت ها مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گروه راستگرای موسوم به حزب مردم در سوئیس قانونی را به همه پرسی گذاشته بودند که براساس آن، شهروندان کشورهای خارجی مقیم این کشور در صورت ارتکاب جرائم سبک نیز باید اخراج می شدند.

مردم سوئیس در همه پرسی که در این کشور برگزار شد، با این طرح مخالفت کردند؛ به گفته رسانه های سوئیس، پنجاه و نه درصد از شرکت کنندگان در این همه پرسی، با طرح گروه راستگرا مخالفت کرده اند.

این طرح در زمانی برگزار می شود که بیشتر کشورهای اروپایی، طرح های سختگیرانه تری را در قبال شهروندان کشورهای دیگر به اجرا می گذارند. 

افزون بر فعالان سیاسی و اجتماعی با ماهیت نژاد پرستانه این طرح، بسیاری آن را عامل ایجاد نظام قضایی دوگانه می داننداین گروه باور داشت طرح تصویب شده در سال دو هزار و ده برای مقابله با مهاجران مجرم چندان شدید نیست و دست قضات سوئیسی برای برخورد با آنان را باز نمی گذارد.

طرحی که در دو هزار و ده، به همه پرسی گذاشته شد و سوئیسی ها نیز از آن حمایت کردند، قوانینی تقویت شدند که بر اساس آن شهروندان کشورهای دیگر در صورت محکوم شدن به ارتکاب جرائم خشن و جرائم جنسی از سوئیس اخراج می شدند.

براساس طرحی که پیشنهاد شد و شهروندان سوئیس نیز با آن مخالفت کردند، اخراج شهروندان خارجی در صورت ارتکاب جرائم کم اهمیت بدون فرجام خواهی صورت می گرفت.

گفتنی است مهاجران یک چهارم جمعیت سوئیس را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار