با بالا گرفتن تنش در شبه جزیره کُره، آمریکا ناو هواپیمابر اتمی خود را راهی منطقه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، انتظار می‌رود ناو هواپیمابر هسته‌ای «یو‌اس‌اس جان استنیس» آمریکا امروز یکشنبه در بندر بوسان کره جنوبی پهلو بگیرد تا به رزمایش نظامی مشترک واشنگتن و سئول ملحق شود.

بر اساس این گزارش، این ناو 103 هزار تُنی نقشی عمده در این تمرینات نظامی دو هفته‌ای ایفا خواهد کرد.

آمریکا و کره جنوبی از دوشنبه هفته گذشته در حال برگزاری رزمایشی گسترده در منطقه هستند که با انتقاد و نگرانی شدید کره شمالی مواجه شده است.

کره شمالی این رزمایش‌ را تهدیدی برای حاکمیت ملی خود دانسته و هشدار داده است در صورت مشاهدۀ کوچکترین اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ، نیروهای این دو کشور را هدف قرار خواهد داد. گفتنی است زرادخانه هسته‌ای کره شمالی به دستور رهبر این کشور در حالت آماده باش قرار گرفته است.

اما آنچه نگرانی مقامات پیونگ یانگ را بیشتر کرده ناپدید شدن یک فروند زیردریایی کره شمالی در روزهای اول برگزاری رزمایش آمریکا و کره جنوبی است.

مقامات پنتاگون و وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شده‌اند اطلاعی از این زیردریایی ندارند اما نیروی دریایی آمریکا احتمال داده است زیردریایی کره شمالی غرق شده باشد.

آمریکا و کره جنوبی آزمایش‌های موشکی و توانمندی‌های کره شمالی را دلیل تشدید تنش در منطقه می دانند؛ اما پیونگ یانگ تأکید دارد این اقدامات تنها جنبه دفاعی دارد و حضور و فعالیت نظامی در منطقه تنش زا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار