هم اکنون شمال به جنوب محورهای چالوس به کرج و هراز همچنین محور فیرزکوه حد فاصل قائم شهر تا شیرگاه و محور نوشهر چالوس شاهد ترافیک سنگین هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز 95 و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور به شرح زیر اجرا می شود.

عبور و مرور انواع موتور سیكلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراهها و بزرگراهها و محورهایی كه ضرورت ایجاب نماید ممنوع خواهد بود.

- در تمامی محورهای برون شهری كه در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیكی برای انواع تریلر و كامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، كامیون و تانكرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد كه مقررات یكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر، كامیون و كامیونت در تاریخ در كلیه محورهای برون شهری كشور ممنوع است.
محور فیروز كوه

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 08:00 الی ساعت 12:00 ظهر از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.

محور قدیم قزوین – رشت

تردد انواع تریلر و كامیون از از ساعت 12:00 مورخ 95.1.11 الی ساعت 01:00 از قزوین به رشت و بالعكس ممنوع است.

تردد كلیه اتوبوس های كاروان راهیان نور در محورهای فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشك – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهركرد بعنوان مسیر جایگزین معرفی می گردد.

محدودیت های جابجایی محمولات ترافیكی

جابجایی محمولات ترافیكی كه از قبل پروانه عبور اخذ كرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت 07:00 تا ساعت 24:00 ممنوع می باشد. شایان ذكر است صرفاً برای محمولات ترافیكی اضطراری دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر كننده مجوز عبور محموله صادر می گردد.

- محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود كلیه خودروهای ترانزیت حمل مواد سوختی به داخل كشور از ساعت 07:00 الی ساعت 24:00 ممنوع می باشد، مضافا به اینكه خودروهای مذكور در سایر ایام محدوده زمانی نوروز سال 1395 صرفا در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود و وسایل مذكور از مقررات مندرج در ردیف 2 بند الف – كلیات ( درصفحه یك) مستثنی است.

ساعت (11)

یاسر خالدی-رییس مرکز مدیریت راههای کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تا کنون هیچ محور مسدودی گزارش نشده است.

وی درخصوص تردد در محورهای کشور افزود:محور هراز،فیروز کوه،کوچ اصفهان به سنگر واقع در استان گیلان و نیز محور سمنان-کیاسر،دارای ترافیک نیمه سنگین است؛هم چنین،محور چالوس و یاسوج-سپیدار،دارای ترافیک سنگین است،اما،تردد در بقیه ی محورها عادی و روان است.

خالدی در پایان تصریح کرد:در محورهای ارتباطی استان های؛آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،مازندران،گلستان،خراسان رضوی،خراسان شمالی و خراسان جنوبی،شاهد بارش های پراکنده ی باران هستیم.

ساعت(14)

یاسر خالدی-رییس مرکز مدیریت راههای کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گقت:در حال حاضر،ترافیک در محورهای چالوس-کرج ،محور هراز و فیزوزکوه در مسیر شمال به جنوب ، سنگین است.

وی افزود:محور هراز به دلیل تخلیه بار ترافیکی تردد انواع وسایل نقلیه از مسیر رودهن به آمل ممنوع و تردد وسایل نقلیه از آب اسک به سمت تهران به صورت یکطرفه انجام می شود.

خالدی درخصوص محورهایی که ارای ترافیک نیمه سنگین هستند اظهار داشت:محورهای تهران-کرج ، کرج-تهران ، قزوین ، ساری-قایم شهر ، ساری ، فریدون کنار-بابلسر ، تبریز-اهر ، مرند-جولفا، چناران-مشهد ف بجنور-آشخانه ، هفت گل،  باغ ملک ، کازرون ، آستارا-اربیل ، لاهیجان-آستانه ، فومن-سراوان ، بابامیدان-یاسوج و سمنان-کیاسر دارای ترافیک نیمه سنگین هستند.

ساعت( 16:30)

یاسر خالدی مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به اطلاعات گشت های  راهداری و تصاویر دریافتی از دوربین ها؛ شمال به جنوب محورهای چالوس به کرج  و هراز همچنین  محور فیرزکوه حد فاصل قائم شهر تا شیرگاه و محور نوشهر چالوس شاهد ترافیک سنگین هستیم.

محور های:

نکا-ساری ، ساری-قائم شهر، بابلسر-فریدون کنار ، محمود آباد-آمل ، فریدون کنار-محمود آباد ، نور-نوشهر 
عباس آباد-چالوس  ، چناران-مشهد ، فشم تهران  و آزادراه تهران-کرج-قزوین حد فاصل پل کلاک تا حصارک به صورت رفت و برگشت ترافیک نیمه سنگین است.

محور هراز که ساعت 14 امروز به سبب ریزش کوه بسته شده بود ساعت 15 بازگشایی شد،اما به خاطر حجم بالای تردد،از رودهن به سمت آمل ممنوع و از آب اسک به سمت رودهن تا اطلاع ثانوی یک طرفه است.


زمان سفر:

زمان سفر محور چالوس به کرج از مرز هفت ساعت عبور کرده است و به 442 دقیقه رسیده است که متوسط سرعت در این محور 26 کیلومتر بر ساعت است.

زمان سفر محور ساری-تهران(فیروزکوه) در حال حاضر به شش ساعت و هفت دقیقه رسیده است و متوسط سرعت در این محور 49 کیلومتر می باشد.

در حال حاضر محور هراز با شش ساعت و سی دقیقه زمان سفر و عبور ترافیک با متوط سرعت 33کیلومتر بر ساعت صورت می پذیرد.

به لحاظ جوی هم در محمور های ارتباطی استان های:گلستان، مازندران و خراسان شمالی شاهد بارش پراکنده باران
و ارتفاعات محور کندوان بارش پراکنده برف و در ما بقی محور های مواصلاتی شاهد جو آرام هستیم.

طبق پیش بینی ها، از فردا سامانه بارشی از سمت غرب کشور شروع به بارش خواهد کرد
همچنین شاهد موج بازگشت مسافران از استان های مختلف به سمت مبدا حرکت آنها هستیم  که فردا ادامه خواهد داشت.

باتوجه به پیش بینی بارش ها: در صورت بارش درمحورها مخصوصا گردنه ها بارش سنگین برف را خواهیم داشت و شاهد کاهش دمای حداقل 10 درجه ای در سطح کشور خواهیم بود.بنابراین استفاده از تجهیزات زمستانی،خصوصا  زنجیر چرخ و لباس گرم ضروری خواهد بود ضمن این که رانندگان از رانندگی در شب خودداری کنند.

از مسافران درخواست می شود که بعد از ظهر فردا و روز جمعه را برای  بازگشت به مبدا انتخاب نکنند و زمان بازگشت خود را به صبح فردا و روز های شنبه و یکشنبه موکول کنند که شاهد ترافیک  روان در سطح جاده های کشور باشیم و برای فردا افزایش هفت درصدی تردد نسبت به امروز در سطح کشور پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش، ترافيك در باند شمال به جنوب محور هراز ، محور كرج-چالوس ، باند شمال به جنوب محور هاي رشت- قزوين ، رشت – لاهيجان ولوشان ، باند جنوبي و شمالي آزاد راه تهران-كرج ، باند جنوبي و شمالي آزاد راه كرج- قزوين نيمه سنگين است.

تردد كليه وسايل نقليه در محور كرج - چالوس محدوده ميدان اميركبير تا دهانه شمالي تونل كندوان به منظور  تخليه بار ترافيكي شمال به جنوب تا اطلاع ثانوي متوقف شد.

 محدودیت‌های ترافیكی یازدهم فروردین


محدودیت‌های ترافیكی یازدهم فروردین
محدودیت‌های ترافیكی یازدهم فروردین
محدودیت‌های ترافیكی یازدهم فروردین
محدودیت‌های ترافیكی یازدهم فروردین

محدودیت‌های ترافیكی یازدهم فروردین
اعمال محدودیت های پیش بینی نشده

در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استانها به منظور كنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه روسای قرارگاههای پلیس راه استان با هماهنگی پلیس راه ناجا و بصورت مقطعی و منطقه ای تصمیمات مقتضی اتخاذ می نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار