وزارت امور خارجه روسیه سكوت كشورهای غربی در قبال حملات شیمیایی گروه های تروریستی در سوریه را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام كرد: در چند ماه اخیر از ابتدای سال جاری تاكنون گروه های تروریستی و افراط گرایان در سوریه و عراق چندین مورد مواد شیمیایی سمی استفاده كردند و آخرین مورد آن بكارگیری گاز كلورین در حلب توسط گروه تروریستی جیش الاسلام بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان این كه مسكو تمام موارد بكارگیری مواد شیمیایی برای اهداف نظامی را از هر گروه اعم از دولتی یا غیردولتی را شدیدا محكوم می كند، اظهار داشت: بكارگیری گاز كلورین توسط گروه تروریستی جیش الاسلام در حلب یك بار دیگر این واقعیت را تایید می كند كه ادعاهای در مورد استفاده نیروهای دولتی سوریه از گاز كلرین برای اهداف نظامی كه رسانه های غربی بطور گسترده آن را منتشر كردند در واقع توسط گروه های تروریستی انجام گرفته است.

خانم زاخارووا خاطرنشان كرد: روسیه از مدتها پیش از این كه داعش و سایر گروه های تروریستی از برخی كشورهای خاورمیانه مقادیر زیادی مواد سمی شیمیایی برای اهداف نظامی تهیه كرده اند ابراز نگرانی كرده است. مسكو بطور مدام این مساله را در شورای امنیت مطرح و خواستار توجه این نهاد بین المللی به حملات شیمیایی تروریست ها در سوریه و تحقیقات بین المللی در باره این موارد می شود.

وی افزود: متاسفانه تلاش های روسیه در این زمینه با مقابله كشورهای غربی مواجه می شود و بدیهی است كه این كشورها نمی خواهند توجه جامعه جهانی را از ادعای خود مبنی بر استفاده نیروهای ارتش سوریه از سلاح شیمیایی منحرف كنند. با توجه به حمله شیمیایی اخیر تروریست ها در حلب این گونه ادعاهای غرب واهی و بی اساس به نظر می رسد.

بر اساس گزارش رسانه های روسی ، تروریست های جیش الاسلام تحت حمایت تركیه و عربستان سعودی روز 19 فروردین ماه از گاز كلرین در حلب استفاده كردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار