ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز جمعه وارد دریای جنوبی چین شد.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بندر شانگهای پهلو گرفت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون ای پی تی ان، همزمان با تنش های روز افزون بر سر آب های دریای جنوبی چین، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز جمعه در بندر شانگهای پهلو گرفت.

دریاسالار جوزف پی. اوکوین (Joseph P Aucoin) فرمانده این ناوگان پس از ورود نیروهای آمریکایی به منطقه، از عملیات های دریایی مستمر واشینگتن در دریای جنوبی چین دفاع کرد و گفت هدف نیروهای دریایی ورود به منازعات منطقه ای در زمینه قلمروهای آبی نیست، بلکه هدف آنها به چالش کشیدن زیاده خواهی های دریایی است.

کشتی یو اس اس بلو ریج در حالی در شانگهای پهلو گرفت که چند روز پیش چین درخواست آمریکا برای پهلو گرفتن ناو هواپیمابر دیگری از آمریکا را به شانگهای رد کرده بود.

دریاسالار جوزف پی. اوکوین گفت مطمئن نیست که چرا درخواست آنها رد شده است. وی افزود: این احتمالاً سوال خوبی است تا از دولت چین بپرسیم.

ورود این ناو هواپیمابر به دریای جنوبی چین درحالی اتفاق می افتد که چین به دنبال جلب حمایت بین المللی برای اعلام مالکیت کامل بر این دریا و کلیه جزایر مرجانی و غیرمرجانی آن است. آمریکا دراین زمینه فشار زیادی بر چین آورده و کشتی ها و هواپیماهایی را به این منطقه اعزام کرده است تا تأکید کند ادعای چین بر جزایر تازه ساخته شده بر روی آبسنگ های مرجانی را نمی پذیرد، زیرا این جزایر جزو آب های ارضی محسوب می شوند و باید مطابق قوانین و اصول حقوقی با آنها برخورد شود. 

واشینگتن و متحدانش، از جمله ژاپن، می گویند پروژه های عظیم ساخت جزیره که دارای باندهای پرواز و تجهیزات نظامی هستند، تنش ها را در این دریا که آبراهی راهبردی و حیاتی و میزبان منابع غنی دریایی، از جمله نفت و گاز و صنعت ماهیگیری است افزایش می دهد. به علاوه، سالانه معاملات تجاری بین المللی به ارزش حدود 5 هزار میلیارد دلار از این مسیر انجام می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
کشور جمهوری خلق چین جزیره های از دست رفته خوداش را از آمریکاپس بگیرد
کشور جمهوری ژاپن جزیره های از دست رفته خوداش را از آمریکا بگیرد
کشور اندونزی جزیره های از دست رفته خود را از آمریکا پس بگیرند
کره هم یک کشور شود و دوباره گو گوریو را بسازنند ،زنده باد جومونگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
امریکا خودش اشغاله انوقت خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
دمه آمریکا گرم باید این آشغالارو سر جاشون بنشونه
آخرین اخبار