نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران (UNDP) گفت: موضوع اصلی در پروژه های محیط زیست در ایران، مدیریت تلفیقی با مشاركت مردم است كه با همكاری سازمان های مختلف اجرا می شود.

مدیریت تلفیقی پروژه های حفظ محیط زیست با مشاركت مردم
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بالاسوبر امانیام مورالی، در آیین اهدای لوح ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد ـ سبزكوه چهارمحال و بختیاری در تالاب بین المللی گندمان افزود: پروژه حفاظت از تالاب های ایران با موضوع مدیریت تلفیقی و با تمركز بر روش های مبتنی بر اكوسیستم و اكولوژی در تالاب بین المللی چغاخور اجرا می شود.

وی، از تهیه طرح حفاظت از تالاب بین المللی چغاخور و ارائه آن برای تائید نهائی به سازمان حفاظت محیط زیست کشور خبر داد و گفت: ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد ـ سبزكوه یازدهمین ذخیره گاه ایران است كه در یونسكو به ثبت رسیده و به دلیل وجود گونه‌های نادر و كمیاب گیاهی دارای ارزش زیست محیطی فراوانی می باشد.

نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران (UNDP)، با بیان اینکه ایران از اعضای پیشگام در مباحث حفظ محیط زیست در جهان است، افزود: جامعه محلی، محور اصلی حفاظت از محیط زیست به شمار می رود.

مورالی اضافه کرد: هم اكنون سه پروژه مهم منارید و جایكا و همچنین مدیریت تالاب و پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس در استان چهارمحال وبختیاری با مشاركت مردم در دست اجراست.

وی همچنین گفت: پروژه بین المللی منارید و جایكا هم اكنون در مرحله توسعه و تعمیم در سایر مناطق ایران است.

آیین جشن ثبت جهانی و اهدای لوح ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه، با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور، مسئولانی از یونسکو و مدیران کشوری و استانی، در تالاب بین المللی گندمان برگزار شد.

در بیست و هفتمین اجلاس شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو (MAB –ICC) از 18 تا 22 خردادماه سال گذشته (94) در کشور فرانسه (پاریس)، ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد و سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۵۳۲ هزار هكتار مساحت، در شبكه جهانی ذخایر زیست كره یونسكو ثبت شد.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار