توافق طرفهای درگیر در یمن برای تبادل اسرا

گزارشها از توافق طرفهای درگیر در بحران یمن برای تبادل اسرا تا 20 روز آینده حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بی بی سی در خبری اعلام کرد گزارشها حاکی از آن است که طرفهای درگیر در بحران یمن بر سر تبادل اسرا تا 20 روز آینده به توافق رسیده اند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی منابع در هیئت های مذاکره کننده دولت فراری یمن و انصارالله که در کویت حضور دارند گزارش داد دوطرف بر سر تحویل نیمی از اسرا به طرف مقابل به توافق رسیده اند.

انصارالله می گوید این عملیات شامل صدها اسیری خواهد شد که آنها در اختیار دارند. جنگ یمن که با حمله ائتلاف سعودی در مارس 2015 ( فروردین 94) آغاز شد، تا کنون 6200 کشته و 2.5 میلیون آواره برجای گذاشته است.

جنگ یمن این کشور را در آستانه قحطی و کمبود مواد غذایی قرار داده است؛ بطوری که 82 درصد از ساکنان این کشور نیازمند کمک های انسان دوستانه هستند. ماه گذشته میلادی آتش بسی با هدف گشودن مسیر برای مذاکرات صلح برقرار شد؛ اما هرکدام از طرفهای درگیر یکدیگر را به نقض آن متهم کرد.

گزارشها حاکی از آن است که توافق مبادله اسرا در نشست کویت و در گروه کاری مشترک ویژه بازداشت شدگان که از سوی  اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در امور یمن تشکیل شده بود، اتخاذ شده است. انتظار می رود این گروه امروز بار دیگر به منظور تعیین راهکار و مکان مبادله اسرا تشکیل جلسه دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار