مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از تلف شدن یک راس دام سنگین در حاشیه تالاب هامون خبر داد و گفت: این نوع از بیماری شاربون قابل انتقال به انسان نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در این زمینه افزود: طی هفته اخیر یک راس دام در حاشیه تالاب هامون بر اثر بیماری شاربون علامتی که غیرقابل انتقال به انسان است، تلف شده است.
مهدی حسینی افزود: این نوع از بیماری شاربون خطری برای انسان ندارد و سایر دام‌ها که در کانون آلوده بوده‌اند نیز واکسینه شده و هم‌اکنون خطری دام‌ها را تهدید نمی‌کند.
وی ادامه داد: در هفته اخیر چند مورد درگیری با بیماری تب برفکی در منطقه داشته‌ایم که واکسیناسیون انجام شده و تلفاتی در آن زمینه مشاهده نشده است.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بیماری تب برفکی در برخی از استان‌های کشور شیوع پیدا کرده و در بخش دام‌های سبک تلفات هم گزارش شده است، واکسیناسیون تب برفکی از یک هفته دیگر در استان سیستان و بلوچستان نیز آغاز خواهد شد و دامداران برای اطمینان از سلامت دام‌ها باید آنها را بر علیه این بیماری واکسینه کرده تا شاهد تلفات نباشیم.
انتهای پیام/س
برچسب ها: تلف ، شدن ، یک راس ، دام ، تالاب ، هامون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار