وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی دولت فراری یمن مدعی شد جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح با القاعده و ایران هماهنگی کامل دارند.

تسلیحات تهران برهم زننده مذاکرات صلح یمن/هماهنگی کامل انصارالله و علی عبدالله صالح با ایران و القاعده
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، محمد قباطی -- وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی دولت فراری یمن -- مدعی شد جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح، رییس جمهور پیشین این کشور با القاعده و ایران هماهنگی کامل دارند. 

بر این اساس، قباطی مدعی است: این هماهنگی ها شامل یک سلسله حملات تروریستی و اغتشاشات سیاسی می شود. ایران به مذاکرات صلح یمن در کویت مشاورانی را اعزام کرده است و آنها بارها به صورت خصوصی با نمایندگان شورشیان (انصارالله) دیدار داشتند. 

وی افزود: ما چگونه به طرف های دیگر مذاکرات برای تغییر رفتار می توانیم اعتماد کنیم درحالی که آنها با برهم زدن توافق، از ایران تسلیحات بیشتری دریافت و وارد کشور می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن محوریت گفتگوها را تشکیل می دهد. اگر هدف اصلی مذاکرات توافق برای رسیدن به صلح و اجرای قطعنامه 2216 باشد، نمایندگان دولت از آن استقبال می کنند. ما آماده مذاکره در هر نقطه از جهان برای پیدا کردن راه کاری در اجرای قطعنامه 2216 هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار