یک روزنامه آمریکایی نوشت رشد 12 درصدی فروش آثار هنری در حراج سالیانه تهران، نشان‌دهنده رونق تجارت هنری در ایرانِ پسابرجام است.

واشینگتن پست: رونق بازار حراج‌ آثار هنری در ایرانِ پسابرجامبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «واشینگتن پست» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: فروش 7.4 میلیون دلاری روز جمعه در حراج سالیانه تهران که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشت، نشان‌دهنده رونق گرفتن بازار تجارت هنری در این کشور است. این در حالی است که تعداد آثار فروخته‌شده در این حراج (79 اثر) نسبت به سال گذشته (126 اثر) کمتر بود.  

کلکسیونرها، افراد مشهور و سرمایه‌داران شرکت‌کننده در این حراج امیدوارند آثار هنری ایران، پس از لغو تحریم‌های این کشور راه خود را به بازارهای جهانی باز کند. بهای آثار هنری ایرانی پس از حصول توافق هسته‌ای در تابستان گذشته، روندی صعودی داشته است.  

در این گزارش همچنین آمده است: «علی جنتی،» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، نیز دقایقی در این حراج حضور یافت تا حمایت خود را از این رویداد نشان دهد. هویت خریداران این آثار طبق عرف معمول، مشخص نیست؛ اما به جرأت می‌توان گفت هیچ‌یک از آن‌ها آمریکایی نبودند؛ زیرا لغو تحریم‌های اقتصادی ایران شامل شهروندان این کشور نمی‌شود.

خریداران بین‌المللی از طریق واسطه‌های ایرانی در این حراج شرکت کردند؛ زیرا نظام بانکی این کشور پس از لغو تحریم‌ها هنوز به طور کامل به نظام بانکداری جهانی متصل نشده است.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار