در پی حمله تروریست های بوکو حرام در نیجر 9 نفر کشته و 13 نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه ها و منابع امنیتی نیجر روز چهارشنبه اعلام کردند در حملات تروریست های بوکو حرام به روستایی در منطقه دیفا در جنوب شرقی این کشور دست کم نه غیر نظامی کشته و سیزده نفر دیگر زخمی شدند.
تلویزیون غیردولتی تنره Ténéré روز چهارشنبه گزارش داد روستای یبی در جنوب شرقی نیجر سه شنبه شب صحنه حملات خونین گروه تروریستی بوکو حرام بود. این حملات تلفات سنگینی بر جا گذاشت. طبق اعلام این شبکه تلویزیونی خصوصی نیجر، در حملات تروریست های بوکو حرام به این روستا نه نفر کشته و سیزده نفر دیگر زخمی شدند.

رادیو غیردولتی آنفانی Anfani نیز گزارش داد در حملات سه شنبه شب بوکو حرام به روستای یبی، نه نفر کشته و سیزده نفر دیگر زخمی شدند که حال سه نفر وخیم است.
شبکه تلویزیونی تنره اعلام کرد مهاجمان پس از قتل و غارت در این روستا به طرف مرزهای نیجریه فرار کردند و یک کامیون حامل مواد غذایی را نیز با خود بردند. یک منبع امنیتی نیجر نیز حمله بوکو حرام به روستای یبی را تائید کرد؛ اما مشخص نکرد که در این حمله چه تعداد کشته یا زخمی شده اند.

روستای یبی در چهار کیلومتری شهر بوسو در حاشیه رودخانه کومادوگو یوبه واقع شده است. این رودخانه مرز طبیعی نیجر با نیجریه محسوب می شود.

طبق اعلام ارتش نیجر نوزدهم ماه مه (30 اردیبهشت 95) نیز در تهاجم تروریست های بوکو حرام به روستای یبی  شش غیرنظامی به ضرب گلوله کشته، چهار نفر زنده زنده سوزانده و هفت نفر دیگر نیز به شدت زخمی شدند. در این حمله عناصر مسلح بوکو حرام خانه های روستائیان ، بازار روستا و دامهای آنها را آتش زدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار