دمشق حضور نیروهای ویژه فرانسوی و آلمانی را در خاک سوریه، تجاوز آشکار به حاکمیت و استقلال این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد دولت سوریه حضور نیروهای ویژه فرانسوی و آلمانی را در خاک این کشور به شدت محکوم کرد و این اقدام آنها را تجاوز آشکار به حاکمیت و استقلال سوریه دانست.

وزارت خارجه سوریه حضور نیروهای آلمانی و فرانسوی را در کوبانی و منبج در استان حلب به شدت محکوم کرد و آن را تجاوز آشکار و توجیه ناپذیر به حاکمیت و استقلال سوریه دانست. 

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد این ادعا که حضور گروههایی از نیروهای ویژه فرانسوی و آلمانی در چارچوب مبارزه با تروریسم است، نمی‌تواند کسی را فریب دهد؛ زیرا مبارزه موثر و قانونی با تروریسم ایجاب می‌کند با دولت قانونی سوریه که ارتش و ملتش در وجب به وجب خاک سوریه با تروریسم می‌جنگد همکاری شود.

پیشتر، یک منبع نظامی از ورود نیروهای نظامی آلمان به منبج به بهانه کمک به گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه در جنگ با اعضای گروه تروریستی داعش خبر داد. 

نیروهای آلمانی در حالی وارد سوریه شده‌اند که ۵۰۰ مستشار و سرباز آمریکایی و شماری سرباز فرانسوی به منظور مقابله با تروریست‌های داعش در این منطقه حضور دارند. 

این منبع نظامی اعلام کرد ماموریت این نیرو‌ها علاوه بر نبرد و جنگ خیابانی و خنثی سازی مین، هماهنگی عملیات نظامی میان جنگنده‌های ائتلاف بین المللی با نیروهای زمینی است. 

منابع آگاه اعلام کردند نیروهای فرانسوی مستقر در منطقه کوبانی (عین العرب) پایگاهی نظامی در این منطقه ایجاد خواهند کرد. همچنین عملیات تجهیز باند فرود بالگرد‌ها در تله مشته نور مشرف به شهر کوبانی جهت جا به جایی سربازان و دیگر نظامیان فرانسوی از شمال عراق به سوریه آغاز شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
متجاوزان به خاک سوریه اعم نیروهای پیشقراول غرب استکباری ( داعش و امثالم ) تا نیروهای رسمی و نظامی آنها باتلاش رزمندگان مقاومت اسلامی و ارتش سوریه باید به مجازات برسند تا یاد بگیرند وارد حریم دارالاسلام نشوند .
آخرین اخبار