نتایج نظرسنجی‌های اخیر در خصوص احتمال باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، بر بهای طلای سیاه و فلز زرد تاثیر گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، بهای نفت روز دوشنبه برای دومین روز متوالی، 3 درصد افزایش یافت. علت این افزایش بها، نتایج جدید نظرسنجی‌ها مبنی بر احتمال باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا است.

بر اساس نتایج 3 نظرسنجی در انگلیس، طرفداران باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در حال افزایش هستند. با این حال، به نظر می‌رسد نتیجه نهایی این همه‌پرسی در انگلیس – که از آن به عنوان "برکسیت" یاد می‌شود – تقریبا 50-50 خواهد بود. بسیاری از تاجران معتقدند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به اقتصاد جهانی لطمه وارد خواهد کرد.

ارزش پوند انگلیس نسبت به دلار با 2.3 درصد افزایش، به 1.4685 دلار رسید. کاهش ارزش دلار موجب پایین آمدن بهای تمام شده در معامله با این واحد پول خواهد شد و برای دارندگان سایر ارزها نیز مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

نفت خام برنت برای تحویل در ماه اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور) با 1.48 دلار – معادل 3 درصد – افزایش به 50.65 دلار به ازای هر بشکه رسید. شاخص نفت خام آمریکا – وست تگزاس اینترمیدیت – نیز با 1.39 دلار (3 درصد) افزایش، به 49.37 دلار در هر بشکه رسید.

این در حالی است که روز دوشنبه به دلیل افزایش احتمال باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، بهای طلا برای دومین روز متوالی با روند کاهشی مواجه شد. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران توجه خود را به سمت دارایی‌هایی با ریسک کمتر منعطف کردند و این امر موجب افزایش شاخص بازارهای سهام جهانی شد.

بهای طلا برای تحویل در ماه اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور،) با 2.70 دلار – معادل 2 درصد – کاهش، به 1292 دلار در هر اونس رسید. این هفته، روند رو به رشد بهای طلا پس از 3 هفته متوالی متوقف شد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
قیمت طلا رو انگلیس تعیین می کند به دلیل اینکه تمام کشور های دنیا تحت استعمار انگلیس است واینکه چون وزن طلای موجود در جهان را کسی نمی داند قیمت آنرا با استفاده از اطلاعاتی ها وافرادی که در هر کشوری دارند با شایعه پراکنی از طریق این افراد وبا استفاده از رادیو وکانال های تلویزیونی در کشورها بالا وپایین می برند وچون مردم ساده لوح فکر می کنند دنیا دست انگلیس نیستشروع به خریدن طلا می کنند وانگلیس از این طریق استعمار مدرن خود را پیاده میکند و مردم را بیشتر دچار فقر می کند وبا بهانه کردن بالا وپایین رفتن قیمت نفت قیمت طلا را افزایش می دهد و از این طریق سود زیادی می کند
آخرین اخبار