یک مقام نظامی آمریکایی گفت پس از اعلام جدایی گروهی از اعضای بوکو حرام، این گروه تروریستی بسیار تضعیف شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک ژنرال ارشد آمریکایی روز سه شنبه گفت بوکو حرام نیجریه از درون متلاشی شده است؛ زیرا گروهی بزرگ از آن از ابوبکر شکائو، سرکرده گروه تروریستی بوکو حرام، جدا شده و معتقد است شکائو به خط مشی گروه داعش مستقر در عراق و سوریه پایبند نبوده است. 

ژنرال توماس والدهازر، که فرد منتخب برای به عهده گرفتن ریاست فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا است، افزود: شکاف داخلی در بوکو حرام نشان می‌دهد برغم اعلام بیعت این گروه با داعش در سال گذشته، داعش نتوانسته است نفوذ چندانی بر آن داشته باشد. 

وی، که این اظهارات را در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا بیان می‌کرد، گفت چند ماه قبل حدود نیمی از اعضای بوکو حرام از این گروه جدا شدند؛ زیرا از میزان پایبندی بوکوحرام به داعش ناراضی بوده‌اند. 

والدهازر تصریح کرد: شکائو به دستورات داعش عمل نکرده و یکی از این موارد نادیده گرفتن درخواست‌ها از بوکو حرام برای خودداری از استفاده از کودکان به عنوان بمب گذاران انتحاری است. داعش به شکائو گفته است از انجام دادن چنین کاری خودداری کند، اما او به این درخواست بی‌توجه بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار