باراک اوباما ناراحتی عمیق خود را از خشونت‌های اخیر پلیس آمریکا اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا از خشونت های اخیر پلیس با سیاه پوستان ابراز تاسف و ناراحتی کرده است.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد نباید اختلافات موجود میان پلیس با اقشار مختلف به یک امر عادی تبدیل شود. 

باراک اوباما که برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ورشو رفته است، به محض رسیدن به این شهر، به خانواده راننده سیاهپوستی که شامگاه چهارشنبه در ایالت مینه سوتا به دست پلیس کشته شد، تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ورشو، رئیس جمهور آمریکا گفت آمریکا بارها شاهد تراژدی هایی از این دست بوده است.

انتشار فیلم کشته شدن فیلاندو کاستیل 32 ساله به دست یک مأمور پلیس در حومه سنت پل، مرکز ایالت مینه سوتا مردم آمریکا را خشمگین کرده است.

یک روز پیش از این قتل، در موردی مشابه آلتون استرلینگ که یک فروشنده دوره گرد 37 ساله سیاهپوست بود توسط دو مأمور پلیس در ایالت لوئیزیانا کشته شد.

باراک اوباما با بیان اینکه آمریکایی های غیرسفید پوست بیشتر در معرض بازداشت، بازرسی یا قتل توسط پلیس قرار دارند، از هموطنان سفیدپوست خود خواست این را فقط مشکل اقلیت ندانند.

وی گفت: « این فقط مشکل سیاهپوستان نیست. این فقط مشکل اسپانیایی تبارها نیست. این مشکل آمریکا است و همه ما باید نگران آن باشیم. باید به همه بگوییم که می توانیم بهتر کار کنیم. ما سزاوار بهتر از اینها هستیم.»

رئیس جمهور آمریکا از پیشنهاد ایجاد اصلاحاتی که کاخ سفید سال گذشته مطرح کرده بود، دفاع کرد و گفت اکنون زمان آن است که این اصلاحات اجرا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار