رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حمایت خود از دونالد ترامپ را محدود به اقدامات این نامزد جمهوری خواه می داند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس نیوز، «پال رایان،» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنج شنبه اعلام کرد ستایش و حمایت وی از «دونالد ترامپ،» نامزد ریاست جمهوری انتخابات این کشور از حزب جمهوری خواه همیشگی نیست.

رایان در مصاحبه با ایستگاه رادیویی «دابلیوتی اِی کیو» گفت نامزدی ترامپ در حزب جمهوری خواه به طور قانونی و از سوی نمایندگان و رأی دهندگان بوده است. «جری بادر» در این مصاحبه از رایان پرسید که چگونه می تواند به حمایت از ترامپ ادامه دهد در حالیکه حرف های این نامزد ریاست جمهوری مورد انتقاد شدید همگان قرار گرفته است. رایان در پاسخ به این سوال تأکید کرد که دونالد ترامپ را رأی دهندگان انتخاب کرده اند و باید به نظر آنها احترام گذاشت.

این در حالیست که «پال منافورت،» رئیس کمپین ترامپ پنج شنبه اعلام کرد این نامزد جمهوری خواه از رایان حمایت خواهد کرد. مانافورت در این خصوص گفت: «او قصد دارد از رایان حمایت کند. او گفته قصد دارد با پال رایان کار کند. هر دوی آنها در تلاشند تا با هم یک کنگره جمهوری خواه و یک رئیس جمهور جمهوری خواه را انتخاب کنند.»

رایان در ماه ژوئن از ترامپ حمایت کرد؛ اما پنج شنبه اعلام کرد: «من در آن زمان گفتم اگر متوجه شوم که به اصول محافظه کارانه ما خدشه وارد می شود برای برقراری این اصول به پا می خیزم. من قرار نیست کنار بایستم و چیزی نگویم. این کاری است که انجام خواهم داد.»

در این مصاحبه از رایان پرسیده شد آیا ممکن است به جایی برسیم که دونالد ترامپ بیش از حد پیش برود؟ رایان در پاسخ گفت: «البته که ممکن است. در چنین شرایطی این امکان وجود دارد.»
وی همچنین در این خصوص گفت ترامپ پس از گردهمایی به شکل عجیبی پیش می رود و باعث شرمساری است که جمهوری خواهان روی هیلاری کلینتون –رقیب ترامپ از حزب دموکرات- تمرکز نمی کنند.

دونالد ترامپ قرار است روز جمعه یک راهپیمایی را در «گرین بِی» ترتیب دهد؛ اما احتمالاً اعضای ارشد حزب جمهوری خواه از جمله رایان در آن شرکت نمی کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار