رویترز: کاهش کیفیت محصولات سامسونگ به دلیل عجله در ارائه مدل‌های جدید

رویترز در گزارشی نوشت عجله برای ارائه محصولات جدید سامسونگ، به اعتبار این شرکت کره‌ای لطمه وارد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی رویترز در گزارشی نوشت: درست زمانیکه سامسونگ در جایگاه خوبی برای فروش محصولات هوشمند در بازارهای جهانی قرار داشت و از فروش مدل گلکسی نوت 7 سود سرشاری به جیب زد، مشکل باتری این مدل همه را ناامید کرد.

سامسونگ ممکن است برای فراخوانی 2.5 میلیون نوت 7 هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار متحمل شود. مشکل از آنجا آغاز شد که ۳۵ دستگاه گلکسی نوت 7 به دلیل مشکل باتری آتش گرفته و منفجر شده‌ است. قرار است در پایان هفته جاری شرکت آمریکایی اپل نیز از جدیدترین گوشی آیفون خود رونمایی کند و سامسونگ برای پشت سر گذاشتن رقیب دیرینه، در معرفی محصول جدید عجله کرد.

کارشناسان حوزه فناوری معتقدند عجله سامسونگ در معرفی مدل‌های جدید گوشی موجب شده است کیفیت محصولات این شرکت کره‌ای در مقایسه با آیفون کاهش یابد. سامسونگ بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان است؛ اما در ارائه محصولات جدید مرتکب اشتباهات زیادی می‌شود. به عنوان مثال سامسونگ سال گذشته فقط در بازه زمانی یک ماه دو محصول مهم و جدید سری "اس" و "نوت" را به بازار عرضه کرد.

درست زمانیکه سامسونگ اس 7 پیشتاز بازارهای جهانی بود و موفقیت گلکسی باعث شده بود سهام این شرکت به بالاترین سطح در تاریخ برسد و سود زیادی را بعد از دو سال نصیب این شرکت کره‌ای کند؛ نوت 7 می‌رفت که با کامل کردن چرخه محصولات، به رقابت سر به سر با اپل بپردازد. آیفون جدید این هفته رونمایی می‌شود. سامسونگ که یکی از رهبران اسمارت‌فون‌های اندرویدی است، نمی‌تواند ریسک کند و اجازه دهد که به برند سامسونگ خدشه وارد شود. چانگ سی‌جین، استاد دانشگا سنگاپور می‌گوید:ضربه احتمالی به اعتبار، بسیار بیشتر از ضررهای مالی کوتاه‌‌مدت است.

بر اساس برآورد‌های کردیت سوئیس، سامسونگ به ازای هر گلکسی نوت 7، 600 دلار درآمد و 108 دلار سود خالص دارد. کارشناسان کردیت سوئیس معتقدند سامسونگ برای فروش 4 تا 5 میلیون نوت 7 در این سه‌ماهه و 8 تا 9 میلیون در سه‌ماهه آخر سال 2016 برنامه داشت.

سامسونگ اعلام کرده است برای معرفی محصولات جدید خود آماده‌سازی گسترده‌ای را تدارک دیده است و فقط زمانیکه از صحت و کارآمدی آنها اطمینان داشته باشد به بازار عرضه می‌کند.

سوال مهم اینجاست که فراخوان سامسونگ چه اثری بر برند این شرکت دارد. پس از مشاجرات حقوقی فرسایشی با اپل، سامسونگ سعی کرد با کار سخت، کیفیت و نوآوری مانند ارائه محصولات با نمایشگرهای بزرگ و خمیده، اعتبار خود را بازسازی کند. زمانی که نوت 7 عرضه شد، بازخوردهای خوبی داشت و فروش زیادی را به ثبت رساند. حال، فروش نوت 7 در 10 کشور متوقف شده است.

جمع آوری و تعویض نوت 7 سامسونگ برای کره ای‌ها بالغ بر 1 میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند زیان مالی کوتاه مدت، بسیار بهتر از تخریب اعتبار و چهره سامسونگ در درازمدت به دلیل نقص فنی یکی از محصولاتش خواهد بود. "دونگ-جین کو،" رئیس کسب و کار موبایل این شرکت، در پاسخ به سؤالات خبرنگاران مبنی بر عواقب مالی فراخوان گلکسی نوت 7، تنها به گفتن عبارت "مبلغی کمرشکن و غم انگیز" بسنده کرد. با این حال، ظاهراً کره ای‌ها تصمیمی منطقی گرفته و حاضر شده‌اند با تحمل هزینه یک میلیارد دلاری، خود را بیش از این دستمایه کنایه2ها و انتقادات مختلف نسازند.

ارزش هر سهم سامسونگ در دوهفته گذشته همواره 4.4 درصد بیشتر از رکورد ثبت شده پیشین بود؛ اما در معاملات روز سه‌شنبه (امروز) 8 دهم درصد کاهش یافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار