اشتاين ماير: طرفهای درگيردر سوريه به آتش بس احترام بگذارند

وزیر خارجه آلمان از طرفهای درگير در سوريه خواست به آتش بس احترام بگذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر خارجه آلمان گفت: از همه طرف های درگیر در سوریه می خواهم به آتش بس احترام گذارند و تا پایان به اجرای آن وفادار باشند.

فرانک-والتر اشتاین مایر، امروز با شرکت در کنفرانس خبری مشترک در برلین با حضور کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل و ریاست فعلی سازمان بین المللی غیر دولتی مدافع حقوق بشر ریش سفیدان اظهار داشت: آقایان کوفی عنان، اخضر ابراهیمی و مارتی آتیساری (رئیس جمهور اسبق هلند) از حضور گروه شما در آلمان بسیار خرسندم و به شما خوشامد می گویم.

وی افزود: شرایط امروز به گونه ای است که ما به یک چنین سازمانهای شورایی در جهان نیاز داریم؛ به ویژه که امروز ما با بزرگترین جنبش های مهاجرتی از پایان جنگ جهانی دوم به بعد روبرو هستیم.

سازمان ملل متحد از شصت میلیون آواره سخن می گوید که هم اکنون از زادگاهای خود گریزان شده اند. من در آخرین نطقم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال گذشته به این نکته اشاره کردم که آلمان آماده پذیرش مسئولیت در خصوص مساله آوارگان است و من معتقدم اگر به سال گذشته نگاهی بیاندازیم، مشاهده می کنیم که ما مسئولیت خود را انجام داده ایم.

وی افزود: در زمانه ای که شرایط به لحاظ اقتصادی، شرایط سهل و راحتی نیست، ما تلاشهای خود را برای ادای کمک های مالی سهم خود به ویژه در زمینه مراقبت و حفاظت از آوارگان انجام داده ایم. آمار آوارگان آشکارا رو به افزایش است اما ما مبلغ دو و نیم میلیارد یورو معادل حدود سه میلیارد دلار برای سوریه و این مسئله به عنوان سومین خَیِر جهانی اختصاص دادیم.

طبعا، مشکل فقط به تامین پول مربوط نمی شود بلکه همان طور که امروز مطرح شد، مساله اصلی، مساله هدایت کردن بهتر مهاجرت ها است و اینکه مساله همگرایی و تعامل آوارگان چطور می تواند به شکلی بهینه تر انجام شود و بازارهای کار در این میان می توانند چه نقشی را ایفاء کنند؟

به نظرم مدیران سازمانهای مختلف بین المللی باید با مسائل فرار و اخراج آوارگان بیشتر خود را درگیر کنند. ما تاکنون در برلین دو بار با مسئولان سازمان بین المللی ریش سفیدان مذاکره داشته ایم. مایه خرسندی برای ماست که سال آینده که ریاست دوره ای گروه بیست را خواهیم پذیرفت در خصوص دو مساله فرار و مهاجرت در این گروه نیز بیشتر ورود پیدا کنیم.

درست است که بهبود تعامل آوارگان و نیز هدایت بهتر مهاجرت ها ضرورت دارد اما مساله اصلی آن است که باید بر ریشه های علل و پیدایش این مشکل تمرکز کنیم و آن یافتن راه حل برای پایان دادن به جنگ از جمله در سوریه است.

ما باید کاری کنیم تا ابعاد این جنگ داخلی را کاهش دهیم. وزیر امور خارجه آلمان گفت: امشب دنیا به این مساله نظاره می کند که تا چه میزان می توان به پایداری این آتش بس امید داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار