ارتش سوریه مواضع تروریست ها در استان های دیرالزور، حمص و حلب را مورد حمله قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مواضع گروه تروریستی داعش درشرق سوریه  هدف حملات هوایی و گلوله باران ارتش این کشور قرار گرفت.

ارتش سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مواضع مختلف عناصر تروریستی داعش هدف حملات هوایی شدید ارتش قرار گرفت و دود غلیظی از تعدادی از ساختمان های متعلق به تروریست ها به آسمان برخاست.

ارتش سوریه با تاکید بر اینکه مواضع عناصر داعش در شهر دیرالزور در 24 ساعت گذشته هدف حملات هوایی شدید قرار گرفته است، افزود یکی از جنگنده های ارتش هم در دیرالزور سقوط کرد.

دیده بان حقوق بشر مخالف سوریه که در لندن مستقر است، اعلام کرد جنگنده ارتش سوریه در منطقه جبل ثرده مشرف بر پایگاه هوایی ارتش سوریه در شهر دیرالزور سقوط کرد اما برخی رسانه های خبری گزارش دادند ستیزه جویان وابسته به گروه تروریستی داعش جنگنده ارتش سوریه را سرنگون کردند.

ارتش سوریه در حالی از تشدید حملات هوایی علیه مواضع عناصر داعش در دیرالزور خبر داد که در حملات هوایی روز شنبه گروه موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش به هدایت آمریکا در منطقه جبل ثرده دهها نظامی ارتش سوریه جان باختند و تعداد زیادی هم زخمی شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد مناطق شرقی شهر حلب برای نخستین بار در یک هفته گذشته و از زمان اجرای آتش بس در سوریه هدف حملات هوایی قرار گرفت.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود هواپیماهای جنگی روز یکشنبه محله های کرم الجبل ، کرم البیک ، الصاخور و الشیخ خضر در شرق حلب را بمباران کردند اما به اینکه این مناطق هدف حملات جنگنده های روسی و یا سوری قرار گرفتند، اشاره ای نکرد.

شهر حلب در شمال سوریه از سال 2012 به دو بخش غربی (تحت کنترل ارتش سوریه) و بخش شرقی (تحت کنترل گروههای مسلح ) تقسیم شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه تاکیدکرد مناطق مختلف استان حمص در شمال سوریه روز یکشنبه هدف حملات هوایی و راکتی نیروهای امنیتی سوریه قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار