مشاور شورشیان فارک: روند صلح در کلمبیا پیچیده شده است

مشاور حقوقی فارک در مذاکرات با دولت کلمبیا معتقد است که پس از نتیجه همه پرسی، روند صلح پیچیده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «انریکه سانتیاگو» سه شنبه در شهر شمالی 'بیلبائو' اسپانیا در کنفرانسی مطبوعاتی به تشریح وضعیت در کلمبیا پس از شکست غیر منتظره گزینه 'آری' در همه پرسی روز یکشنبه در مورد توافقنامه صلح بین دولت کلمبیا و فارک پرداخت.

این وکیل اسپانیایی در سخنان خود با ابراز اطمینان از این که رویداد روند صلح در مسیر خود قرار خواهد گرفت و صلح به زودی به یک واقعیت در کلمبیا تبدیل خواهد شد.

به گفته وی نتیجه ناخواسته همه پرسی سرانجام منجر به یک راه حل سیاسی می شود زیرا کار فنی و قانونی ساخت توافق انجام گرفته شده و آنچه که مشاهده می شود این است که لازم می باشد که قشرهایی که تاکنون نخواستند در آن شرکت کنند به این توافقات بپیوندند.

وی افزود: خوشبختانه همه طرفین از جمله قشرهایی که خود را در این پروسه کنار گذاشته ا ند، در حال حاضر اراده خود را برای پیوستن به این توافقات ابراز داشته ا ند.

به عقیده سانتیاگو، رسیدن به یک توافق با مخالفان 'اوریبیست' (طرفداران «آلوارو اوریبه» رئیس جمهوری سابق کلمبیا)، امکان پذیر است زیرا پس از اعلام نتایج ، خود مخالفان نخستین افرادی بودند که گفتند که روند صلح نمی تواند خاتمه یابد بلکه باید آن را به ثمر رساند.

سانتیاگو تصریح کرد :قطعا این توافقنامه، چه در شرایط فعلی یا با برخی تغییرات، تثبیت خواهد شد زیرا باورکردنی نیست که همه تلاش شش ساله روند مذاکرات به دور انداخته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار