با ادامه درگیری ها در شهر قندوز افغانستان 100 نفر از طالبان و 20 نظامی افغان کشته شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان در شهر «قندوز» مرکز استانی به همین نام در شمال شرق افغانستان، ادامه دارد و اغلب ساکنان این شهر درخانه های خود پناه گرفته اند.

حمله هوائی توسط بالگردها و جت های جنگنده صورت می گیرد و بالگردها بسیاری از مناطق شهر را با راکت هدف قرار داده اند و برخی از این راکت ها به منازل مسکونی اصابت کرده است.

مقام های محلی استان قندوز روز دوشنبه گذشته گفتند که گروه طالبان بامداد این روز از چهار طرف به شهر قندوز مرکز این استان حمله کردند و وارد شهر شده اند، اما یک روز بعد وزارت دفاع اعلام کرد که درگیری ها در قندوز پایان نیافته است، اما شهر در کنترل نظامیان افغان قرار دارد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان درنشست خبری درعین حال از رسانه ها خواست تا جزئیات جنگ در استان های افغانستان را تشریح نکنند، زیرا این اقدام روحیه تروریست ها را تقویت خواهد کرد.
«تاج محمد جاهد» روز پنجشنبه عازم قندوز شد تا از نزدیک اوضاع امنیتی این شهر را مورد بررسی قرار دهد.

این منبع غیرنظامی به خبرنگار ایرنا گفت که در روزهای اول و دوم جنگ در قندوز در برخی مناطق تلفن ها از کار افتاد و از روز چهارشنبه ارتباط تلفنی میان ساکنان قندوز با دیگران برقرار شده، اما برق در بسیاری از مناطق این شهر هنوز قطع است.

به گفته این منبع، طالبان در برخی از منازل مسکونی حضور یافته اند و با نیروهای دولتی به درگیری می پردازند، اما اغلب تلفات ناشی ازحمله های هوایی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار