بحران مالی شدید در مصر این کشور را به سمت دریافت کمک مالی از صندوق بین المللی پول سوق داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، مدتی است کمبود موادغذایی در مصر بیداد می‌کند. مردم مصر پریشان و خشمگین هستند. در حال حاضر، این کشور با کمبود شدید موادغذایی و افزایش بی رویه قیمت ها روبه رو است. این امر موجب تشدید خشم مردم نسبت به «عبدالفتّاح سیسی»، رئیس جمهور مصر، شده است. با طی کردن مراحل دریافت کمک مالی از صندوق بین المللی پول، کمی از فشارهای اقتصادی این کشور کاسته خواهد شد.

اما پرجمعیت‌ترین کشور جهان عرب پیش از اجرای بسته اصلاحات صندوق بین المللی پول، به 2 میلیون دلار دیگر در بخش ذخایر خارجی نیازمند است تا بتواند به موضع قدرت برسد و از صندوق بین المللی پول وام بگیرد؛ پس از آن، بسته اصلاحات این صندوق را نیز بپذیرد و اجرا کند.

کمبود ارز در این کشور شدت گرفته که این امر موجب افزایش بی رویه بهای محصولات وارداتی رایج شده است. همچنین واردات برخی اقلام دارویی، موادغذایی، قطعات یدکی و کالاهای صنعتی به مصر متوقف شده است.

صنعت گردشگری مصر در چند سال اخیر به دلیل بیم از تروریسم افول کرده و ذخایر خارجی این کشور کاهش یافته است. همچنین درآمد حاصل از کانال سوئز به دلیل کاهش میزان تجارت جهانی به شدت نزول کرده است. نرخ تورم و بیکاری نیز دورقمی شده است.

به عنوان بخشی از بسته اصلاحات صندوق بین المللی پول، مصر باید یارانه های دولتی سوخت، خدمات اساسی و موادغذایی را به تدریج حذف کند و به طور مستقیم به حمایت از فقرا و نیازمندان بپردازد و عواقب تورم بالا را جبران کند.

مصر حدود 91 میلیون جمعیت دارد که نیمی از آنها نزدیک خط فقر زندگی می کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار