وزارت دفاع روسیه خبر داد:

کشته شدن 6 غیرنظامی سوری در حمله دو جنگنده بلژیکی به حلب

روسیه اعلام کرد در حمله دو جنگنده بلژیکی ائتلاف بین‌المللی به یک محله مسکونی در حلب سوریه، 6 نفر کشته و 4 نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در گلوله‌باران هوایی شهرک حساجک در منطقه عفرین حلب، 6 غیرنظامی کشته و 4 نفر زخمی شدند. این وزراتخانه تاکید کرد دو جنگنده بلژیکی هنگام گلوله‌باران در آسمان منطقه در حال پرواز بوده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ی صادر شده از حمیمم، مرکز روسی نظارت بر آتش بس در لاذقیه، اعلام کرد: در این حمله هوایی دو ساختمان منهدم شدند.

در این بیانیه آمده است دو جنگنده اف 16 متعلق به نیروی هوایی بلژیک ساعت 3 بامداد روز گذشته (سه‌شنبه) بر فراز آسمان این منطقه دیده شده‌اند که در حال اجرای ماموریتی از سوی ائتلاف بین‌المللی بوده‌اند.

بر اساس این بیانیه، هیچگونه جنگنده متعلق به روسیه و سوریه در این منطقه، هنگام گلوله‌باران دیده نشده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیز در صفحه فیسبوک خود نوشت: ما منتظر بیانیه وزارت خارجه آمریکا در محکومیت حمله وحشیانه جنگنده‌های بلژیکی به غیرنظامیان هستیم و معتقدم دستیابی به تصاویر قربانیان کار دشواری نیست، چرا که شبکه سی ان ان این خبر را به صورت کامل پوشش داده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۵
جنگنده های بلژیکی در سوریه چکار می کنند ؟ دولت سوریه باید دولت بلژیک را هم به صورت حساب های پرداختی کشورهای جنایتکار شرکت کننده در کشتار مردم سوریه اضافه کند .
آخرین اخبار