از سرگیری بررسی پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون انتقاد شدید از اف‌بی‌آی را در پی داشت.

انتقاد شدید از اف‌بی‌آی به دلیل ازسرگیری تحقیقات پرونده ایمیل‌های کلینتون
 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن‌پست، یکی از مقامات ارشد آمریکا اعلام کرد مأموران پلیس فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) به محض دریافت مجوز، بررسی ایمیل‌های جدید «هیلاری کلینتون،» نامزد انتخابات آتی آمریکا را آغاز کردند. آنها پیش‌بینی می‌کردند این ایمیل‌ها اطلاعات جدیدی برای پیشبرد پرونده کلینتون در اختیارشان قرار دهد.

«جیمز کومی،» رئیس اف‌بی‌آی اواخر ماه اکتبر (کمتر از دو هفته تا انتخابات) به قانونگذاران اعلام کرد بررسی ایمیل‌های کلینتون از سر گرفته شده است. این اقدام کومی مورد انتقاد شدید قرار گرفت. منتقدان بر این باورند که اعلام چنین خبری بر انتخابات تأثیر گذاشته است. 

در ابتدا بررسی حدود 650 هزار ایمیل کار دشواری به نظر می‌رسید؛ اما کومی روز یکشنبه (دو روز قبل از انتخابات) اعلام کرد در این خصوص اطلاعاتی را به اشتراک خواهد گذاشت. وی در یادداشتی نوشت: «بررسی ایمیل‌های دریافتی و ارسالی کلینتون، نتایج تحقیقات را تغییر نداد.»

مقامات آمریکایی که به روند پیشرفت پرونده کلینتون آگاه هستند می‌گویند ایمیل‌های جدید یا شخصی بوده‌اند یا کپی ایمیل‌های قبلی بوده‌اند.

اف‌بی‌آی توانست دو روز قبل از انتخابات نتایج بررسی‌های خود را ارائه دهد؛ اما همچنان مورد انتقاد است. جمهوری‌خواهان اطلاعیه اف‌بی‌آی را مبهم می‌دانند و می‌گویند بازرسان باید درباره رأی نهایی –محکوم نشدن کلینتون- توضیح دهند.

با اینکه بررسی‌ها خاتمه یافته و نتیجه به نفع هیلاری کلینتون بوده است، دموکرات‌ها از کومی به دلیل از سرگیری تحقیقات تنها دو هفته مانده به انتخابات، انتقاد می‌کنند.

«جان کنیرس،» نماینده ایالت میشیگان اعلام کرد: «در روزهای آینده سوالات زیادی درباره چگونگی انجام این تحقیقات مطرح خواهد شد.»

کومی از ماه ژوئیه که از محکوم نشدن کلینتون حمایت کرد، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. جمهوری‌خواهان خواستار سخت‌گیری مأموران اف‌بی‌آی برای بررسی ایمیل‌ها هستند. این در حالیست که دموکرات‌ها معتقدند که کومی نباید تا این حد جزئیات درباره پرونده کلینتون منتشر می‌کرد.

کومی اعلام کرد جزئیات زیادی که از روند تحقیقات منتشر شد برای مطمئن ساختن مردم از نبود هیچ گونه نفوذ سیاسی در بررسی‌ها بوده است.

در حال حاضر گزارش مبهم کومی، سوالات زیادی را برای هر دو حزب و عموم مردم ایجاد کرده است. جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها از اف‌بی‌آی خواسته‌اند جزئیات تحقیقات را به طور کامل منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار