بهای جهانی نفت در پی نامشخص بودن تصمیم نهایی سازمان اوپک برای اجرایی کردن طرح فریز نفتی، تقریبا ثابت ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نامشخص بودن توافق تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک برای اجرایی کردن طرح فریز نفتی و فرا رسیدن تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا موجب شد فعالان بازارهای نفتی دست به معاملات بزرگ نزنند و بهای طلای سیاه در روز پنجشنبه با تغییرات بسیار جزئی، تقریبا ثابت باقی ماند.

بهای نفت برنت با 5 سنت افزایش 49 دلار در هر بشکه معامله شد. نفت پایه آمریکا، وست تگزاس اینترمیدیت، نیز افزایش 8 سنتی را تجربه کرد و به بشکه‌ای 48 دلار و 4 سنت رسید.

مذاکرات کشورهای عضو اوپک برای به نتیجه رساندن طرح فریز نفتی در جریان است و انتظار می‌رود تا پیش از نشست 30 نوامبر (10 آذر) در وین به یک توافق جامع دست یابند. باتوجه به نامشخص بودن نتایج این مذاکرات و امکان شکست مجدد آن، بهای نفت رشد چندانی را تجربه نکرده است. برخی اعضای اوپک مانند ایران و عراق حاضر به عقب نشینی از سهم قانونی خود در بازارهای جهانی نیستند و این موضوع اجرایی شدن طرح فریز نفتی را با تردیدهایی مواجه کرده است.

"جفری هالی"، یک کارشناس نفتی در سنگاپور، گفت: فرا رسیدن عید شکرگزاری در آمریکا نیز یک عامل مهم برای بی‌میلی دلالان نفتی در خریدهای بزرگ بوده است. در شراط کنونی باید منتظر نشست چهارشنبه آینده اوپک باشیم زیرا تصمیماتی که در این روز اتخاذ می‌شود تاثیر چشمگیری بر بهای طلای سیاه خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار