پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بیش از صد مورد آزار و اذیت نسبت به مسلمانان گزارش شده است.

افزایش اسلام‌ستیزی پس از پیروزی ترامپ/ ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به مساجد کالیفرنیا
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به سه مسجد در کالیفرنیا موجب افزایش ترس در میان مسلمانان آمریکا شده است. در این نامه‌ها هشدار داده شده که رئیس‌جمهور منتخب آمریکا –دونالد ترامپ- این کشور را از وجود مسلمانان «پاکسازی» خواهد کرد.

«حسام آیلوش» مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی اعلام کرد این نامه‌ها کاملا مشابه بودند و مهر پستی روی آنها نشان می‌دهد از شهر «سانتا کلاریتا» در شمال لس‌آنجلس ارسال شده‌اند. وی اعلام کرد از اداره تحقیقات فدرال درخواست می‌کند این نامه‌ها را که احتمالاً به مساجد دیگری نیز فرستاده شده‌اند، بررسی کند.

گروه‌های حقوق مدنی پیش از این در خصوص حمله به اقلیت‌ها از جمله مسلمانان -در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا- هشدار داده‌اند. 

این نامه‌ها هفته گذشته به مراکز اسلامی لانگ‌بیچ، کلرمونت در جنوب کالیفرنیا و مرکز اسلامی اِورگرین در شهر سن‌خوزه فرستاده شدند. پلیس قرار است این نامه‌ها را به عنوان جرائم ناشی از تنفر بررسی کند.

نماینده تیم انتقال قدرت ترامپ برای پاسخگویی در این باره در دسترس نبود. سال گذشته ترامپ که یکی از نامزدهای رقابت‌های مقدماتی انتخابات آمریکا بود اعلام کرد ورود مسلمانان به این کشور را ممنوع می‌کند. در سال جاری وی خواستار تعلیق مهاجرت از کشورهایی که گروه تروریستی داعش در آن فعال است، شده؛ اما در مورد مسلمانان نظری نداده است.

بنا به گزارش شورای روابط آمریکایی-اسلامی از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات بیش از صد مورد آزار و اذیت نسبت به مسلمانان گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار