دولت ترکیه در پی انفجار دو بمب در پایتخت این کشور، 235 نفر را به جرم همکاری با گروه های تروریستی بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگان خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ انفجار دو بمب در ترکیه در روز شنبه، 44 کشته و 150 زخمی برجا گذاشت. این انفجارها که به گروه‌های کرد نسبت داده شده است در خارج از استادیوم فوتبال استانبول رخ داد.

مدت کوتاهی پس از این انفجارها، رئیس جمهور ترکیه و وزرای این کشور وعده انتقام سختی را به عاملان آنها دادند. ترکیه در همین راستا چندین عملیات بمباران را علیه مواضع کردها در عراق انجام داد و یک مرکز فرماندهی و چندین پناهگاه آنها را به کلی نابود کرد.

وزیر کشور ترکیه نیز در همین راستا از بازداشت 235 نفر در مناطق مختلف کشور به جرم "ترویج تبلیغات مربوط به گروه های تروریستی" در شبکه های اجتماعی خبر داد. بسیاری از افراد بازداشت شده عضو "حزب دموکراتیک خلق‌ها" هستند که از سوی اردوغان و دولت به ارتباط با گروه "پ‌ک‌ک" متهم شده است.

در همین حال این حزب روز یکشنبه در پیامی حملات صورت گرفته را به شدت محکوم کرد و پیام تسلیتی برای خانواده قربانیان منتشر کرد. اما پلیس آدانا در اوایل روز گذشته، با پشتیبانی خودروهای زرهی طی عملیاتی 25 نفر از مسئولان این حزب را بازداشت کرد. پلیس استانبول نیز 20 مسئول حزب دموکراتیک خلق‌‌ها را در عملیاتی جداگانه بازداشت کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار