"برنامه جهانی غذا" از کاهش سهمیه غذایی 1.4 میلیون آواره عراقی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، "برنامه جهانی غذا" وابسته به سازمان ملل متحد سهمیه بندی غذایی حدود 1.4 میلیون نفر از آوارگان عراقی را 50 درصد کاهش داده است. این تصمیمِ بخاطر تأخیر در پرداخت هزینه های غذایی از سوی کشورهای اهدا کننده اتخاذ شده است.  

دستکم 160 هزار نفر از مردم عراق از ماه اکتبر سال گذشته میلادی -- یعنی از زمانی که ارتش عراق عملیات ویژه ای را برای بازپس‌گیری موصل از چنگ تروریستهای داعش آغاز کرد -- آواره شده اند.

سخنگوی برنامه جهانی غذا اعلام کرد: آژانس های سازمان ملل متحد با آمریکا، آلمان، ژاپن و دیگر کشورهای اهداکننده در خصوص هزینه های غذایی گفتگو کرده اند. ما مجبوریم که از این ماه سهمیه بندی غذایی خود را کاهش دهیم. کاهش 50 درصدی سهمیه های ماهانه غذایی می تواند 1.4 میلیون نفر از مردم آواره عراق را تحت تأثیر قرار دهد. 

این سهمیه‌بندی هم اکنون تأثیر خود را بر اردوگاه های شرق موصل گذاشته است. یکی از اعضای اردوگاه "حسن شام" گفت: در این اردوگاه یک خانواده به اندازه ی یک نفر تغذیه دریافت می کند. 

گزارشها حاکی از آن است که همچنان 1.5 میلیون غیرنظامی در موصل عراق زندگی می کنند که حدود 650 هزار نفر از آنها بدون آب آشامیدنی زندگی خود را می گذرانند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار