در اظهاراتی در بدو ورود به بغداد؛

متیس: آمریکا قصد تصاحب نفت عراق را ندارد

وزیر دفاع آمریکا ضمن فاصله گرفتن از اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره نفت عراق، اعلام کرد واشنگتن قصد ندارد منابع این کشور را تصاحب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، برای گفتگو با مقامات عراق درباره شکست گروه تروریستی داعش، وارد بغداد شد. 

وی دوشنبه در بدو ورود به بغداد اعلام کرد آمریکا به این علت به عراق نیامده است تا نفت آن را تصاحب کند. 

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی ضمن فاصله گرفتن از اظهارت قبلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در این باره که موجب نارضایتی رهبران عراق شده بود اعلام کرد آمریکا قصد ندارد نفت عراق را تصاحب کند. 

متیس خطاب به گروه کوچکی از خبرنگاران، که وی را در مسیر عزیمت به عراق همراهی می کردند، افزود: «فکر می‌کنم همه ما در آمریکا در مجموع پول نفت و گاز خودمان را همواره پرداخت کرده‌ایم و اطمینان دارم که در آینده نیز همین کار را انجام خواهیم داد.»

ماتیس امروز در چارچوب یک سفر اعلام نشده،‌ در شرایطی وارد بغداد شد که نبرد برای بیرون راندن تروریست‌های داعش از بخش غربی موصل وارد دومین روز خود شده است. در عین حال پنتاگون اعلام کرد راه‌های تسریع نبرد بر ضد داعش را در عراق و سوریه در دست بررسی دارد. 

این تلاش‌ها ممکن است به علت تهدیدات نفتی ترامپ و اقدام وی در گنجاندن نام عراق در فهرست 7 کشوری که در فرمان اجرایی خود ورود آنها را به آمریکا ممنوع کرده است، به مراتب پیچیده تر شود. این اقدامات موجب شده است برخی از قانونگذاران عراقی، حیدر عبادی، نخست وزیر، را برای کاهش همکاری با واشنگتن، تحت فشار بگذارند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار