اقدام ارتش سوریه به بستن راه هرگونه مشارکت ترکیه در نبردهای رقه باعث ناخرسندی دولت آنکارا شده است.

ناکامی ترکیه در رسیدن به آرزوهایش در شمال سوریه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، به نظر می رسد تحولات صورت گرفته در شمال سوریه از جمله پیشروی نیروهای سوریه دموکراتیک که مهم توصیف شده، راه را به روی آرزوهای ترکیه و نقشی که آنکارا در بیرون راندن داعش از رقه انتظار آن را دارد، بسته است.

شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به این مطلب اعلام کرد:  نیروهای سوریه دموکراتیک به پیشروی مهمی دست یافتند و جاده تدارکاتی افراد مسلح داعش را بین رقه و دیر الزور بسته‌اند و به کرانه‌های رود فرات رسیده اند.

احمد فرحات گزارشگر المنار در گزارشی گفت همه گزینه‌ها در مسیر الرقه مطرح است. رسانه‌ها از گام جدید آمریکا در سوریه خبر دادند و ترکیه نیز در کمین سرانجام امور در حومه شرقی حلب است. 

اقدام ارتش سوریه به بستن راه هرگونه مشارکت ترکیه در نبردهای رقه باعث ناخرسندی دولت در آنکارا شده است به خصوص آنکه تحولات صورت گرفته به نظر می رسد راه را به روی آروزهای ترکیه و نقشی که آنکارا در بیرون راندن داعش از رقه انتظار آن را دارد بسته است.

دولت آمریکا پس از شکست ترکیه در باز کردن جای پایی برای خود در نبردهای رقه، نیروهای سوریه دموکراتیک را هم پیمانی توصیف کرده است که می تواند با  داعش بجنگد چرا که طرح های جدید واشنگتن نشان می دهد آمریکا با وجود مخالفت آنکارا در حال تقویت توانایی های نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک است.

مسئولان آمریکایی سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را درخصوص قصد گروه های مورد حمایت واشنگتن برای تسلط بر المنبج کم اهمیت می دانند و می گویند این سخنان ناشی از محاسبات سیاسی داخلی مربوط به همه پرسی آینده در ترکیه و دادن اختیارات بیشتر به رئیس جمهور است.

نیروهای سوریه دموکراتیک پیشروی هایی به دست آورده اند که مهم توصیف شده است و این پیشروی نیز قطع کردن جاده رقه به دیرالزور تا کرانه های رود فرات از سمت روستاهای بیر الهبا و ابو خشب است.

آنها با این موفقیت توانسته اند یک جاده راهبردی تدارکاتی داعش را بین رقه و دیر الزور ببندند در صورتیکه راه های فرعی دیگری نیز وجود داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار