نتایج یک پژوهش جدید نشان داد بومیان جنگل‌های بولیوی قلب‌های بسیار سالمی دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، نتایج یک پژوهش جدید که در مجله "لنسنت" منتشر شد، نشان داد بومیان "چیمینی" که در جنگل های بولیوی زندگی می کنند، سالم ترین قلب های جهان را در اختیار دارند.

حدود 16 هزار بومی "چیمینی" در این جنگل ها زندگی می کنند که به شکار، ماهیگیری و کشاورزی مشغول هستند. سبک زندگی آنها شباهتهای زیادی به زندگی انسانهای هزاران سال قبل دارد. یک گروه از دانشمندان و پزشکان برای بررسی سلامت این انساها به این منطقه سفر کردند. 

محققان اعلام کردند: این منطقه جمعیت زیادی دارد که هر کدام با برنامه های غذایی مختلف و سبک های زندگی متفاوتی زندگی می کنند.

نتایج پژوهش این محققان نشان داد: 17 درصد رژیم غذایی بومیان جنگل های بولیوی شامل گوشت قرمز است. 7 درصد رژیم غذایی آنها شامل ماهی های پیرانا (نوعی ماهی گوشت خوار) و گربه ماهی سانان است. غذاهای دیگری که مصرف می کنند از محصولاتی است که خودشان پرورش داده اند از جمله برنج، ذرت، مانیوک و موز سبز.

این بدان معناست که 72 درصد کالری آنها از مصرف کربوهیدراتها بدست می آید؛ در حالیکه در آمریکا فقط 52 درصد کالری افراد از مصرف کربوهیدراتها بدست می آید.

این پژوهش همچنین نشان داد 14 درصد کالری بومیان جنگل های بولیوی از مصرف چربی ها بدست می آید که این رقم در آمریکا 34 درصد است. هم آمریکایی ها و هم بومیان این منطقه 14 درصد کالری خود را از مصرف پروتئین ها بدست می آورند.

افزون بر این، مردان بومی این منطقه روزانه حدود 17 هزار گام و زنان 16 هزار گام پیاده‌روی می‌کنند. حتی افراد بالای 60 سال هم روزانه 15000 گام پیاده‌روی می‌کنند.

دانشمندان قلب 705 نفر از مردم این منطقه را بررسی کردند و متوجه شدند تا سن 45 سال تقریبا در هیچ موردی مسدود شدن رگ قلب دیده نشده است؛ اما برای آمریکایی ها این رقم 25 درصد است. تنها زنان ژاپنی تا حدودی به ساکنان این قبیله شباهت دارند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار