اعضای گروه تروریستی طالبان منطقه مهم «سنگین» در جنوب افغانستان را پس از خروج نیروهای امنیتی تصرف کرده‌اند.

تروریست‌های طالبان کنترل یکی از مناطق مهم استان هلمند افغانستان را به‌دست گرفتندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، مقامات افغان روز پنج‌شنبه، اعلام کردند اعضای گروه تروریستی طالبان منطقه مهم «سنگین» در استان «هلمند» در جنوب افغانستان را پس از خروج نیروهای امنیتی تصرف کرده‌اند.

استان هلمند تا حد زیادی در دستان طالبان است اما تصرف منطقه سنگین، جایی که نیروهای آمریکایی و انگلیسی تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند، تاکیدی بر قدرت فزاینده طالبان در جنوب افغانستان است.

«قاری یوسف احمدی»، سخنگوی طالبان، گفت: اعضای طالبان مقرهای پلیس و یک پایگاه نظامی را شبانه تصرف کرده‌اند. آن‌ها همچنین مقادیری تجهیزات نظامی را که نیروهای دولتی هنگام عقب‌نشینی بر جای گذاشتند، ضبط کرده‌اند.

وی افزود در پی عقب‌نشینی نیروهای پلیس و نظامیان افغانستان، نیروهای خارجی منطقه را بمباران و گلوله باران کردند که خسارات سنگینی به ساختمان‌ها و زیر ساخت ها وارد شد.
«عمر زواک»، سخنگوی استانداری هلمند، گفت: نیروهای امنیتی حدود سه کیلومتر از مرکز منطقه سنگین عقب نشینی تاکتیکی انجام دادند تا از تلفات غیرنظامیان اجتناب شود.

«عبدالمجید آخوندزاده»، معاون رئیس شورای استان هلمند، تأیید کرد پس از عقب‌نشینی نیروهای دولتی، حملات هوایی به این منطقه انجام شد تا تجهیزات نظامی باقی مانده منهدم شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار