کارشناس ارشد روانشناسی گفت: خود تخریبی یعنی آسیب رسانی داوطلبانه به خود، گاهی انسان ها کارهایی میکنند که به خود آسیب می رسانند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ فاطمه ابراهیمی٬ کارشد ارشد روانشناسی گفت: در افرادی که این اختلال وجود دارد به دلیل عدم توانایی در کنترل و مدیریت خود٬ رفتار خود تخریبانه به صورت الگوی غالب دیده می شود. وی شدید ترین حالت خود تخریبی را خود کشی دانست.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: رفتار خود تخریبانه و خشونت علیه خود بسیار گسترده تر از خود کشی است٬ به طوریکه می تواند طیف وسیعی از خود ایثار گری بیش از حد ٬تحمل رنج و آسیب ٬ عدم مراقب کردن و غفلت از خود شروع شده تا بریدن و صدمه جسمی به خود ادامه یابد.

این کارشناس ارشد روانشناسی تصریح کرد: رفتارهای خود تخریبی می تواند به عنوان مکانیسم مقابله ای برای رویارویی با استرس٬فشار٬خواسته های اجتماعی و دیگر بحران های عاطفی باشد.

فاطمه ابراهیمی گفت: رفتارهای مخرب پناهگاهی امن و فضایی است آشنا برای فرار از احساس های منفی ناشی از عدم اعتماد به نفس و یا احساس بی ارزشی ٬ زمانی که فرد در موقعیت های  اجتماعی خود را ناتوان می بیند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار