رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار برگزاری جلسه ای به منظور بحث و گفتگو درباره حمله این کشور به سوریه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی راشاتودی در مطلبی نوشت: «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا ضمن درخواست برای تشکیل جلسه ای درباره اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حمله موشکی به سوریه گفت: کنگره طبق قانون اساسی مسئول است تا برای صدور اجازه اقدام نظامی علیه یک کشور مستقل بحث کند.

مجلس نمایندگان قرار است دو هفته تعطیلات داشته باشد اما پلوسی کتبا درخواستش را به «پال رایان» رئیس مجلس نمایندگان داده است. او در این نامه نوشته است: اقدام رئیس جمهور و هر واکنشی مستلزم آن است که ما وظیفه خود را انجام دهیم. کنگره باید طبق وظیفه ای که براساس قانون اساسی دارد، برای صدور اجازه به منظور استفاده از نیروی نظامی علیه کشوری مستقل بحث و گفتگو کند.

در این نامه آمده است: مردم آمریکا خواستار استراتژی جامع با اهدافی روشن برای حفظ امنیت زنان و مردان نظامی ما و جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان غیرنظامی در سوریه هستند.

قانون مربوط به صدور اجازه برای اقدام نظامی بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر در سالهای 2001 و 2002 تصویب شد.

این در حالی است که پلوسی روز پنج شنبه از اقدام ترامپ علیه دولت سوریه حمایت کرد و آن را پاسخی درست به استفاده از سلاح های شیمیایی توسط رژیم سوریه خواند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار