فاضلی گفت ۲۵ میلیارد دلار قاچاق در کشور را سبب از بین رفتن دو میلیون شغل اعلام کرد.

قاچاق کالا ، دو میلیون شغل را از بین برده است / بسته حمایتی از اصناف اجرایی می شود
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر خبر دریافتی، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به الزام پاسخگویی سازمان های مسئول اظهار داشت: برای ایجاد شغل و حمایت از تولید باید عزم ملی و وحدت رویه ایجاد شود.

فاضلی با اشاره به اینکه با اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون برنامه منسجمی برای تحقق اهداف مقام معظم رهبری ارائه خواهیم کرد ، گفت: با موافقت دولت بسته حمایتی برای بخش تولیدی اصناف طراحی شده است که تا دو ماه آینده اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی قوانین بیمه، کار و مالیات را سد راه تولید دانست و ادامه داد: این قوانین باید اصلاح و در جهت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال تدوین شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به صدور ۲۷۰ هزار پروانه کسب در سال گذشته گفت: اکثر این پروانه ها برای مشاغل غیرمولد صادر شده است که این رویه باید اصلاح شود.

وی ایجاد شغل در اصناف را با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری امکان پذیر دانست و افزود: با این حال در صنایع سنگین برای یک شغل یک و نیم میلیارد تومان و در صنایع متوسط هم ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز است.

فاضلی با اشاره به ظرفیت بالای بخش خدمات برای ایجاد اشتغال تصریح کرد: بخش خدمات نیازمند کمترین سرمایه گذاری است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
سلام تاجایی که از رساناها شنیدیم میگن قاچاق کالا از 25میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده. اینجوری هم که تو این تیتر نوشته یاعث از بین رفتن 2 میلیون شغل میشه. پس دولت زحمت بکشه 20میلیارد دلار سرمایه گزاری بکنه تا سه میلیون بیکار کشورمان به سر کار بروند. منبع اعتبارش را هم من میگم. اون 35هزار ملیارد یارانه را که به مردم میدهندمیشه ده میلیارد دلار اونو برای ایجاد اشتغال سرمایه گذاری کنید.دولت هم ده میلیارد بدهد.وقتی بیکارها شاغل شوند دیگه هیچکی یارانه نمیخواد.
آخرین اخبار