سوئد به یک شرکت نوپای این کشور مجوز داد برای سرمایه‌گذاری در ایران از حساب بیت‌کوین استفاده کند.

سوئد مجوز استفاده از حساب بیت‌کوین را برای سرمایه‌گذاری در ایران صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «کوین دِسک» در مقاله‌ای به قلم «مایکل دِل کاستیو»، نوشت: دولت سوئد در اقدام تازه خود به یک شرکت نوپا اجازه داده است برای اثبات میزان نقدینگی خود و ثبت‌نام در اداره ثبت شرکت‌های این کشور، به جای استفاده از حساب‌های رایج بانکی، از حساب «بیت‌کوین» استفاده کند.

بنیانگذاران شرکت سرمایه‌گذاری «دنیای دلیر نو» که دفتر اصلی آن در «لینشوپینگ» سوئد قرار دارد، ابتدا ایده خود را در زمینه تولید ابزار سرمایه‌گذاری برای شرکت‌هایی که سهام آنها در بورس تهران واگذار می‌شود، نزد شش بانک بزرگ سوئد مطرح کردند؛ اما بانک ها با این ایده مخالفت کردند.

سوئد سرمایه‌گذاری در ایران را قانونی می‌داند؛ اما بانک های این کشور از آن بیم داشتند که سرمایه‌گذاری شرکت دنیای دلیر نو در ایران، تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کند. این مانع وجود داشت تا اینکه «مادلین ادواردسون»، مسئول رسیدگی به این پرونده در اداره ثبت شرکت های سوئد، به شرکت دنیای دلیر نو کمک کرد تا بدون حساب بانکی رایج، نام خود را ثبت کند. ادواردسون گفت: «ما این مسئله را بررسی کردیم که آیا امکان استفاده از بیت‌کوین به عنوان دارایی غیر نقدی وجود دارد و دریافتیم که این کار امکان پذیر است.»

اکنون که شرکت سرمایه گذاری دنیای دلیر نو با استفاده از حسابِ بیت کوین، نام خود را ثبت کرده، میکائل یوهانسون، یکی از بنیانگذاران این شرکت، می‌گوید منتظر دریافت تأیید نهایی برای افتتاح حساب بانکی در ایران است. در مرحله بعد، برای انتقال وجوه به ایران از بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزپایه استفاده خواهد شد. این ارزها نیز در ایران به ریال تبدیل و از آن برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سهامی عام در بورس تهران استفاده خواهد شد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار