به دنبال انتشار گزارش کاهش نرخ بیکاری در آمریکا، بهای نفت با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشی مثبت از وضع اشتغال در آمریکا و پس از آنکه عربستان سعودی اطمینان حاصل کرد که روسیه هم برای پیوستن به توافق اوپک به منظور کاهش سطح تولید نفت اعلام آمادگی کرده است، بهای طلای سیاه با 1.5 درصد افزایش همراه شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 72 سنت افزایش (معادل 1.5 درصد) به 49 دلار و 10 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 70 سنت افزایش (معادل 1.5 درصد)، 46 دلار و 22 سنت در هر بشکه معامله شد.

روز پنجشنبه، بهای نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با حدود 5 درصد کاهش به پایین ترین سطح از ماه نوامبر سال گذشته میلادی (حدود 6 ماه پیش) رسیدند.

اما پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه به دستیابی به توافقی برای تمدید طرح کاهش سطح تولید نفت در شش ماهه دوم سال جاری میلادی نزدیک شده اند، کاهش شدید بهای نفت اندکی جبران شد.

در آمریکا هم گزارش وضع اشتغال در ماه آوریل نشان داد نرخ بیکاری در این کشور با 4.4 درصد کاهش به پایین ترین سطح در 10 سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار