صدها هزار تن گوجه توسط کارخانه مواد غذایی واقع در شهرک صنعتی کهنوج به ارزش حدود ۹ میلیاردتومان خریداره شده اما با گذشت ۱۴ ماه وجه آن به کشاورزان، پرداخت نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، گوجه کاران کهنوجی می گویند: با گذشت۱۴ ماه از فروش محصول خود، هنوز این کارخانه طلب آنها را پرداخت نکرده است.

بحران قیمت گوجه برای کشاورزان کهنوج و شهرستان های هم جوار در آن مقطع دو دلیل عمده داشت، یکی افزایش سطح زیرکشت در استان به دلیل بازار خوب گوجه طی سال های اخیر، دوم اینکه همین محصول در سایر نقاط کشور نظیر ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان همزمان با جنوب کرمان وارد بازار شد تا تعادل قیمتی را دگرگون کند.

این موضوع باعث شد قیمت خرید هرکیلو گوجه در مزارع حتی به 100 تومان هم تنزل یابد، در حالی که کشاورزان معتقد بودند هزینه تمام شده هر کیلو گوجه 300 تومان است و با این روند، جمع کردن محصول از زمین هم توجیه ندارد.

حالا با گذشت ۱۴ ماه از پایان خرید گوجه کهنوج ، کشاورزان از طولانی شدن پرداخت طلب شان گلایه مند هستند و می گویند: تسویه بسیاری از بدهی های خود را به این پول موکول کرده بودند که تاکنون خبری از آن نشده است.

محمدرضایی مدیر عامل این کارخانه گفت: با رایزنی های انجام شده با بانک کشاورزی و دریافت تسهیلات تا چند روز آینده پرداخت مطالبات کشاورزان شروع می شود .
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار