پنتاگون هزینه آموزش معارضان سوری و اعتبار هزینه‌های پیش‌بینی نشده جنگ در افغانستان را از بودجه حمایتی این سازمان تامین کرد.

تامین هزینه آموزش معارضان سوری از محل بودجه حمایتی پنتاگون
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست: پنتاگون با برداشت از بودجه حمایتی این سازمان (وزارت دفاع آمریکا) اعتبار آموزش معارضان سوری و بودجه هزینه‌های پیش بینی نشده جنگ در افغانستان را طی سالهای گذشته افزایش داده است.

بر اساس اسناد هزینه‌های نظامی، پنتاگون از سال ۲۰۱۰ حدود ۶ میلیارد دلار بودجه حمایتی دریافت کرده است که ۶۰ میلیون دلار آن در سال ۲۰۱۵ صرف آموزش نیروهای معارض سوری و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار آن برای هزینه‌های پیش بینی نشده جنگ در افغانستان اختصاص یافته است.

همچنین حدود ۴۵۰ میلیون دلار به برنامه‌های دارویی پرسنل نظامی اختصاص یافت که بهره برداری شرکت‌های بیمه از این موضوع به سرعت سوژه رسانه‌ها شد.

وزارت دفاع آمریکا بزرگترین مصرف کننده، بودجه حمایتی در جهان است. این سازمان سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت تصفیه شده خریداری می‌کند و با بهایی بالاتر از نرخ جهانی به نیروی هوایی، نیروی دریایی و دیگر بخش‌های وابسته به آن بازفروش می‌کند و از این طریق به درآمد مازادی دست می‌یابد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مارس ۲۰۱۷ پیشنهاد اختصاص بودجه ۶۳۹ میلیارد دلاری را برای سال مالی ۲۰۱۸ وزارت دفاع ارائه کرد که ۵۲ میلیارد بیشتر از بودجه سال مالی ۲۰۱۷ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار